LG inwestuje we Wrocławiu
2010-09-01 12:02
Przeczytaj także: Rynek AGD w Europie: Polska liderem?
LG zamierza zwiększyć produkcję dwóch najpopularniejszych urządzeń AGD — pralek i lodówek — w swoich polskich zakładach. Fabryki w Polsce stanowią najważniejszy ośrodek produkcyjny LG w Europie. W przyszłym roku ma w nich zostać wprowadzona nowa linia produkująca pralki, dzięki której fabryka we Wrocławiu będzie w stanie wyprodukować 700 000 urządzeń rocznie. Od 2012 r. LG zamierza też zwiększyć produkcję lodówek z wytwarzanych dzisiaj 300-stu tysięcy sztuk aż do 1,4 mln urządzeń rocznie.Popyt na rynku europejskim często musi być zaspokajany urządzeniami wyprodukowanymi w Chinach lub Korei Południowej. LG przewiduje, że większa produkcja w Polsce pozwoli firmie osiągnąć znaczne oszczędności i wydajniej zarządzać łańcuchem dostaw, a korzyści tego szczególnie odczują konsumenci w Europie. Znaczna część zwiększonej produkcji ma zarazem przygotować firmę na rosnący popyt na urządzenia AGD w Afryce Północnej, a w szczególności w krajach takich jak Maroko i Tunezja.
„Europejski rynek urządzeń AGD ma podstawowe znaczenie dla naszego sukcesu w przyszłości. Jesteśmy przekonani, że sprostamy rosnącym potrzebom konsumentów w Europie”, powiedział Young-ha Lee, prezes i dyrektor generalny działu sprzętu gospodarstwa domowego LG (LG Electronics Home Appliance Company). „Zwiększenie naszej produkcji w Polsce pozwoli nam lepiej zaspokoić potrzeby rynków w Europie i Afryce Północnej. Dzięki temu będziemy mieć podstawy, by do połowy najbliższego dziesięciolecia stać się największym producentem urządzeń gospodarstwa domowego”.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża RTV i AGD: dynamiczne wzrosty to już przeszłość?
-
Reklama AGD w 2011 roku
-
Fabryka LG pod Wrocławiem rozbudowana
-
Rynek AGD w Polsce: dokąd zmierza?
-
Rośnie sprzedaż AGD
-
Wojna o lodówki
-
Panattoni ukończyło fabrykę dla Samsunga
-
Dlaczego firmy produkcyjne inwestują w Polsce mimo wojny w Ukrainie?
-
Duży sprzęt AGD: sprzedaż rośnie, ale zyskują tylko niektóre marki