2021-02-24 11:59
Przeczytaj także: Praca zdalna: nie ma szans na 100% home office?
W związku z wszechobecną pracą zdalną pracodawcy w bardzo krótkim czasie musieli uzupełnić infrastrukturę i sprzęt. Wiele firm zmuszonych zostało do technologicznego upgrade’u. Lawinowy wzrost zapotrzebowania na hardware spowodował braki w magazynach dystrybutorów. Na nowy sprzęt trzeba było czekać nawet do dwóch miesięcy, co wpłynęło na opóźnienie onboardingu u niektórych przedsiębiorców - komentuje Fabian Pietras, Business Unit Director Antal IT Services.
Firmy, rozważając przyszłe działania, powinny przeanalizować poszczególne modele pod kątem najistotniejszych dla nich czynników. Natomiast wdrażając konkretny typ, warto zadbać w szczególności o obszary będące największym zagrożeniem dla funkcjonowania biznesu.
Rotacja otrzymała najwięcej negatywnych ocen w przypadku stałej pracy w biurze (o ponad 23% mniej pozytywnych wskazań niż przy innych modelach). W tej sytuacji również zadowolenie pracowników jest często negatywnie oceniane przez pracodawców. Wiąże się to bezpośrednio z preferencją pracowników do pracy hybrydowej i traktowaniem możliwości pracy zdalnej jako cennego, ale też już powszechnego i standardowego benefitu – zauważa Artur Skiba, prezes Antal.
fot. mat. prasowe
Jak powinna wyglądać organizacja pracy w nadchodzącym czasie?
Menedżerowie średniego szczebla powinny pracować w modelu hybrydowym.
Zadowolenie z pracy zdalnej lub hybrydowej, jakie wykazują pracodawcy, i zamiar utrzymania takiego modelu w kolejnym roku nie dziwi, jeśli pod uwagę weźmiemy wynikające z nich korzyści. Przede wszystkim to zmniejszenie kosztów utrzymania firmy przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej efektywność pracy pracowników, o co głównie obawiano się na początku pandemii. Wszystko uzależnione jest jednak od branży, w jakiej firma funkcjonuje, a także stanowisk poszczególnych pracowników w strukturze firmy. Już teraz pracodawcy wskazują konieczność wprowadzania specjalnych rozwiązań np. dla osób wdrażających się do organizacji, stażystów i młodszych specjalistów oraz pracowników front office. – komentuje Marek Ciunowicz, CEO, Corees Polska.
Pracodawca będzie musiał zatem ulepszać rozwiązania w obu modelach, by sprostać oczekiwaniom kadry przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności przedsiębiorstwa i sprawowaniu kontroli nad pracownikami, co z perspektywy pracodawców łatwiejsze jest w przypadku pracy biurowej. Kwestia jaka pozostaje otwarta, to forma kontraktu i przestrzeń w jakiej przyjdzie firmom kontynuować swoje działania – dodaje.
oprac. : eGospodarka.pl
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
Praca zdalna, hybrydowa, krótszy czas pracy. Chcemy elastyczności
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
Praca zdalna? Polacy mówią "tak, ale..."
Praca zdalna i hybrydowa staje się normą. 73 proc. pracowników chce elastyczności
Rekrutacja i praca zdalna oczami Polaków
Home office plus biuro. Jak wygląda model pracy hybrydowej?
Workation i praca zdalna zagrożeniem dla pracodawców?
W pracy przeważa optymizm, ale...
Witam, mieszkam na stałe w Azji. Ubiegam się o pracę w polskiej firmie online. Poproszono mnie o przesłanie potwierdzenia rezydencji podatkowej, ...
Witam, podatnik VAT świadczy usługi rekrutacji. Usługi rekrutacji nie podlegają pod GTU. Natomiast świadczy również usługi dotyczące ...
Odliczanie składki zdrowotnej od lipca 2022 r.
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
Branża gastronomiczna musi spłacić 754 mln zł zaległości
Volvo XC60 T6 eAWD, czyli jakość i komfort
NBP decyduje
Jak obliczyć wymiar urlopu wypoczynkowego?
Czy nowy taryfikator mandatów działa cuda?