2020-11-25 11:51
Czy sklepy internetowe dobrze komunikują się z klientami? © Narong Jongsirikul - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
W ostatnich miesiącach zwiększył się ruch online, wzrosła liczba transakcji, a tym samym przychody w e-commerce. Branża nabrała dynamiki. Z naszego badania wynika, że w tej “nowej normalności” sukces będą osiągały te e-commerce, które skutecznie walczą o uwagę klienta i dbają o doświadczenie zakupowe. Nie uda się to jednak, jeżeli sklepy nie będą wiedziały, czego oczekują sami konsumenci. W końcu, to oni odbierają oferty, reagują na promocje, wrzucają produkty do koszyków i często surowo oceniają wszelkie potknięcia. Widzimy m.in., że dużo częściej kupują w sieci produkty codziennego użytku, szybciej się decydują i chętnie przeszliby cały proces zakupowy na telefonie. Na każdy z tych trendów sprzedawcy powinni znaleźć odpowiedź - podpowiada Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób robisz zakupy?
Zakupy spożywcze robimy przede wszystkim stacjonarnie.
Wszyscy klienci kochają promocje, ale nie każdy sprzedawca działa w branży o dużych marżach, z których łatwo się schodzi udzielając rabatów. Nie oznacza to jednak, że stoją na oni na przegranej pozycji, bo tym, co klienci cenią równie wysoko jak atrakcyjne ceny są pozytywne doświadczenia sprzedażowe i przejrzysta komunikacja. Do tych pierwszych może należeć np. zaoferowanie bezpłatnej dostawy i wygodnych metod płatności. Z kolei personalizacja ofert, do której sprzedawcy coraz bardziej się przekonują, promowanie ich najpierw w newsletterze oraz innych kanałach, które subskrybowali klienci, oraz sprawne przeprowadzanie kupujących przez proces zakupowy - naturalnie buduje bazę zadowolonych klientów i sprzyja otrzymywaniu od nich pozytywnych rekomendacji w sieci. Raport pokazuje, że sprzedawcy mają tu do dyspozycji cały zestaw narzędzi i z wielu z nich już korzystają - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
fot. mat. prasowe
Jakim kanałem komunikujesz oferty?
Popularnym kanałem komunikacji są media społecznościowe.
fot. mat. prasowe
Jakim kanałem odbierasz komunikację nt. oferty sklepów internetowych
Najczęstszym kanałem odbioru oferty jest poczta e-mail.
oprac. : eGospodarka.pl
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
Marzysz o zyskach z e-commerce? Postaw na pomiar cross-device
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
Witam, chciałabym założyć biznes online sprzedając produkty poprzez serwis zagraniczny dla kupujących na całym świecie. Jak wygląda w ...
Mam konkretne pytanie z zakresu e-commerce (e-sklep). Na którą domenę pozycjonować nowy e-sklep: www.dc-market.pl czy www.dcmarket.pl ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wycena nieruchomości bez podatku VAT?
Przekształcenie spółki komandytowej w jawną a uniknięcie podatku CIT
Zadłużenie HoReCa w 2020 wzrosło o 1/3
Budownictwo mieszkaniowe: 222 tys. mieszkań oddanych w 2020 roku
Polacy sięgnęli po pożyczki. To zwiastun odbicia branży firm pożyczkowych?
Nowe mieszkania: deweloperzy nie spiszą 2020 roku na straty?
EBC mniej zaniepokojony siłą euro?