2020-05-08 11:53
Zakupy © WavebreakmediaMicro - Fotolia.com
Przeczytaj także: Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
Eksperci Deloitte podkreślają, że powrót niespożywczego handlu detalicznego powinien zostać poprzedzony gruntowną analizą nowych postaw konsumenckich oraz położeniem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo kupujących i pracowników. Istotne jest również uważne przyjrzenie się, jaki wpływ na popyt wywierają bieżące warunki rynkowe oraz odgórne regulacje.To jest czas podejmowania najważniejszych decyzji, dotyczących dostosowania działalności sklepów i propozycji wartości do nowej rzeczywistości i obaw klientów. Dobrym pomysłem może być utworzenie tymczasowego centrum operacyjnego, koordynującego realizację najważniejszych zadań, umożliwiających otwarcie sklepów oraz zapewnienie niezbędnego personelu i wsparcia technologicznego. Uruchamiane ponownie placówki potrzebują nowych procedur i zasad działania, uwzględniających bezpieczeństwo klientów i sprzedawców – mówi Michał Pieprzny, Partner, Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte.
fot. WavebreakmediaMicro - Fotolia.com
Zakupy
Klienci większą uwagę niż wcześniej mogą przywiązywać nie tylko do cen produktów. Kluczowe znaczenie zaczęła mieć także kwestia bezpieczeństwa podczas zakupów.
Pomóc w tym może sprawne zarządzanie zadaniami, to jest przydzielanie konkretnym pracownikom sklepu określonych obowiązków oraz rejestrowanie wyników ich pracy. Dzięki temu wiadomo, kto powinien być w danym momencie na hali sprzedażowej, kto na zapleczu czy stanowisku kasowym – mówi Anna Bystrek, Manager w zespole Doradztwa Strategicznego Deloitte.
Warte uwagi są cyfrowe rozwiązania do komunikacji, które umożliwiają pracownikom dostęp do zasobów wewnętrznych sklepu, w tym do aktualności na temat COVID-19, dzięki którym pracownicy otrzymują aktualne i istotne informacje dotyczące bieżącej sytuacji oraz jej wpływu zarówno na nich jak i na organizację. Wszelkie informacje są zbierane w jednym miejscu, do którego dostęp jest prosty i intuicyjny – mówi Michał Pieprzny.
Sklepy powinny zastanowić się nad dalszym ulepszaniem lub automatyzacją procesu obsługi, w tym procesu BOPIS (Buy Online, Pick-up In Store), który umożliwia klientom zamówienie produktów online i ich odbiór w sklepie. Dużym ułatwieniem dla nich będą dodatkowe godziny odbioru albo wprowadzenie zamykanych schowków z opcją obioru zakupów przez 24 godziny na dobę – mówi Anna Bystrek.
oprac. : eGospodarka.pl
Customer experience zmienia reguły rynku. Jak powinien reagować biznes?
Polak na zakupach. Dominują promotorzy czy krytycy marek?
Detaliści muszą inwestować w nowe technologie
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
Witam, jak jest z kasą fiskalną? Jestem na ryczałcie na tą chwilę jestem zwolniona z kasy fiskalnej, gdyż nie przekroczyłam limitu 20 000 ...
Witam, prowadzę jednoosobową działalność i świadczę usługi firmie, z która mam umowę o współpracę i obsługuje ich sklep internetowy ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Jak i gdzie złożyć pozew o rozwód?
Kto kupuje nowe mieszkania w czasie pandemii?
Budownictwo mieszkaniowe ratuje sektor przed zapaścią?
Jak inwestować w zdrowie pracowników? O czym powinien pamiętać pracodawca?
Citroen C5 Aircross Hybrid Shine
Tarcza antykryzysowa 8.0. Dla kogo wsparcie?
Przelewy Elixir znowu ze wzrostami