2020-07-21 10:32
Centrum handlowe © EyeMark - Fotolia.com
Przeczytaj także: Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
Marcowy wybuch pandemii uwypuklił wyzwania, z którymi rynek, nie tylko w kraju, mierzył się już od dawna. Chodzi tu nie tylko o zwiększenie aktywności sieci handlowych w kanale online i sprzedaży wielokanałowej, ale również o poszukiwanie nowych formatów sprzedaży i lokalizacji, które pozwolą markom otworzyć się na nowe grupy docelowe - komentuje Anna Wysocka.
fot. EyeMark - Fotolia.com
Centrum handlowe
Chociaż wybuch pandemii spowolnił aktywność budowlaną, to jednak w pierwszej połowie roku deweloperzy oddali w Polsce do użytku blisko 148 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach dużych projektów.
Blisko 77 000 mkw. z tego wolumenu zostało zrealizowane w drugim kwartale. Niewątpliwie jednym z najważniejszych wydarzeń nie tylko tego półrocza, ale i roku, było otwarcie długo oczekiwanej przez mieszkańców Warszawy Elektrowni Powiśle. Dotyczy centrów handlowych, parków handlowych, wolnostojących magazynów handlowych i centrów wyprzedażowych - tłumaczy Joanna Tomczyk, Starszy Analityk Rynku, JLL.
Ciekawym trendem, pomimo trwającej pandemii, jest kontynuacja dynamicznego rozwoju sklepów convenience. Do końca pierwszego półrocza polski rynek wzbogacił się o blisko 40 000 mkw. w ramach 13 tego typu projektów, a około 73 000 mkw. pozostaje w budowie. Dowodzi to, że mniejsze obiekty handlowe bardzo dobrze odpowiadają na potrzeby klientów, jeśli chodzi o wygodne i codzienne zakupy.
dodaje Joanna Tomczyk.
Należy jednak zaznaczyć, że część najemców, w szczególności operatorów sieci spożywczych lub tzw. value retailers, takich jak Tedi, Pepco, Dealz czy Action, nadal aktywnie poszukuje nowych lokalizacji. Największym zainteresowaniem cieszą się sklepy convenience, parki handlowe, centra outletowe oraz galerie handlowe w mniejszych miastach. Co ważne, to właśnie te obiekty po okresie blokady najszybciej zaczęły wracać do poziomów odwiedzialności zbliżonych do tych sprzed pandemii - dodaje Anna Wysocka.
Warto też zauważyć, że Tesco ogłosiło sprzedaż swojego polskiego biznesu do duńskiej korporacji Salling Group, właściciela sieci Netto. Transakcja obejmuje przejęcie 301 sklepów sieciowych wraz z centrami dystrybucyjnymi oraz siedzibą firmy za łączną kwotę 900 mln zł, przy czym nie jest ona klasyfikowana jako transakcja inwestycyjna na rynku nieruchomości handlowych - komentuje Andrzej Bzowski, Starszy Analityk Finansowy, JLL.
oprac. : eGospodarka.pl
Parki handlowe i nieruchomości convenience w Polsce - obraz rynku
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
Handel 2021 pod znakiem Covid-19
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
Colliers: deweloperzy ciągle wierzą w parki i centra handlowe
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
Rynek handlowy I kw. 2021. Branża się nie poddaje
Duże centra handlowe w odwrocie. Kto je detronizuje?
Jak wygląda amortyzacja budynku niemieszkalnego (43 letniego) zakupionego w 2015r. ?
Ceny ropy naftowej próbują się odbić w z poziomów 5-miesięcznych minimów
Range Rover P250 R-Dynamic S = elegancja + dynamika
Podwyżka wynagrodzenia. Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy ich przyznawaniu?
5 sielskich propozycji na długi weekend sierpniowy
Zakup mieszkania w wakacje. Na jakie promocje możemy liczyć?
Dlaczego waluty przestały być wymienialne na złoto?
Płyn do układów chłodzenia - jak wybrać odpowiedni do Twojego samochodu? REKLAMA