eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Coraz więcej młodych telemaniaków

Coraz więcej młodych telemaniaków

2006-05-27 00:05

Z badania PBS DGA wynika, że aż 73 procent młodzieży w wieku od 11 do 18 lat ogląda telewizję przez co najmniej dwie godziny dziennie. Co trzecia młoda osoba robi to co najmniej 3 godziny w ciągu doby. Najdłużej przed telewizorami spędzają swój wolny czas gimnazjaliści, który oglądają telewizję ponad 4 godziny dziennie.

Przeczytaj także: Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?

Młodzi ludzie najczęściej oglądają filmy (61 procent). Zainteresowanie serialami, sportem i teledyskami zadeklarowało 29 procent badanych. Jedynie 3 procent młodzieży ogląda programy informacyjne. Nastolatkowie równie często oglądają programy przeznaczone dla widzów dorosłych. Co siódmy ankietowany gimnazjalista przyznał, że co najmniej raz w tygodniu ogląda filmy i tego typu programy.

Jedynie co czwarty nastolatek słucha audycji radiowych rzadziej niż raz w tygodniu. 12 procent młodych osób w przedziale wiekowym 11-13 lat słucha radia 2 godziny dziennie, w grupie młodzieży między 14 a 16 rokiem życia deklaruje słuchanie radia co czwarty nastolatek. W grupie 17-18-latków radia słucha już 32 procent respondentów.

Jeszcze mniej młodych ludzi czyta codzienną prasę. Okazuje się, że nie sięga po nią w ogóle około 40 procent badanych nastolatków. Jedynie co dziesiąty młody człowiek deklaruje, że przegląda lub czyta codzienną prasę, a tylko 3 procent ankietowanych przyznało, że czyta magazyny przeznaczone dla dzieci i młodzieży.

Co trzeci młody człowiek twierdzi, że korzysta z Internetu codziennie, a 20 procent nastolatków przyznaje zaś, że nie korzysta z niego w ogóle. W grupie, która korzysta z Internetu codziennie 40 procent ankietowanych spędza w ten sposób około 2 godzin dziennie. 35 procent zaś przeznacza na to około 2-4 godzin, a 22 procent korzysta z Internetu dłużej niż 4 godziny dziennie.

Młodzież zapytana o najważniejsze zadania mediów uważa, że ich celem powinno być dostarczanie rozrywki, filmów (56 procent) oraz muzyki (45 procent). 41 procent młodych ludzi poszukuje w mediach audycji edukacyjnych, a jedynie 36 procent twierdzi, że media powinny dostarczać więcej informacji, jednak ich zdaniem powinny być to wiadomości dotyczące sportu, zdrowia, rozrywki oraz mody i urody.

Badanie PBS DGA Sp. z .o.o. zostało przeprowadzone w marcu oraz kwietniu na zlecenie Canal+ Cyfrowy na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie osób w wieku od 11 do 18 lat.

oprac. : Izabela Okrój / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: