Najbardziej perspektywiczni polscy konsumenci
2006-05-14 00:04
Przeczytaj także: Yuppies - młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający
Pokolenie Komputerowców
Młodzi, studiujący, z dobrych rodzin, pochodzący z dużych miast (lecz już nie tych największych – pomiędzy 100-500 tys. mieszkańców), z perspektywami na udane i wygodne życie.
Większość z nich mieszka u rodziny lub w wynajętym lokum w mieście, gdzie kontynuują naukę czy zarabiają pierwsze pieniądze na biurowych i specjalistycznych posadach. Z reguły wolni, obeznani z najnowszą technologią, mają swoje konta bankowe (w tym także Internetowe), a w kieszeni telefon komórkowy na kartę pre-paid. Należą do ludzi aktywnych, chętnie podróżują, uprawiają sporty i często "bywają na mieście". Liczy się dla nich wygoda, funkcjonalność i dobra marka - wybierając bank zwracają przede wszystkim uwagę na liczbę i dostępność bankomatów, dobry wizerunek instytucji oraz możliwość zdalnego korzystania z jego oferty. Jedna trzecia z nich to zdecydowani pionierzy - chętnie kupują różne nowości, a prawie połowa ceni wysoką jakość nabywanych produktów.
Udział procentowy w całości gospodarstw domowych: 2,0%
Są zdania, że:
Oszczędzam kupując na aukcjach internetowych.
Są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość.
Zakupy robię w sklepach, które mają dobrą lokalizację i są długo otwarte.
Dorastający blokersi
Młodzi, rozpoczynający własne życie, choć wciąż na wikcie rodziców, spędzają swój czas na ławce przed blokiem albo w osiedlowych pubach.
Część z nich wciąż się uczy (raczej w szkołach pomaturalnych niż na uczelniach wyższych), a duża grupa pozostaje bez pracy po zakończeniu swojej edukacji. Mieszkają zwykle z rodzicami, ewentualnie w mieszkaniach komunalnych lub wynajętych, w ciasnych, powojennych blokowiskach.
Prawie każdy ma telefon komórkowy, zwykle na kartę pre-paid, ale swój komputer już znacznie mniej, bo ok.43%. Większość (60%) posiada konta bankowe, a spora część korzysta z Internetu z domu lub kawiarenkach internetowych. Lubią nowości i gadżety technologiczne, choć muszą się bardzo nagimnastykować, chcąc wysupłać na nie trochę pieniędzy. Spędzają dużo czasu przed telewizorem i rzadziej niż swoi rówieśnicy wyjeżdżają za granicę. Słuchają dużo muzyki, czytają Przegląd Sportowy i lubią się spotykać w osiedlowych pubach i dyskotekach.
Udział procentowy w całości gospodarstw domowych: 2,8%
Są zdania, że:
Do sklepu przyciągają mnie atrakcyjne gazetki reklamowe, dogodne godziny otwarcia i miła atmosfera.
Są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy pojawia się jakaś nowość, a oszczędności szukam na aukcjach internetowych.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastolatki to wytrawne konsumentki
-
Kto kompletuje szkolne wyprawki?
-
Profil konsumenta po 30-tce
-
Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
-
Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
-
Jakość obsługi klienta w 2016 r.
-
Jakość obsługi klienta w 2015 r.