Solaris otwiera nową fabrykę
2006-04-05 00:28
Przeczytaj także: Nowa fabryka Solaris
Budowa nowego kompleksu fabrycznego firmy Solaris Bus & Coach została podzielona na dwa główne etapy. Pierwszy z nich rozpoczął się w sierpniu 2005 roku. W ciągu ośmiu kolejnych miesięcy powstało łącznie ponad 13,5 tysiąca metrów kwadratowych nowej powierzchni użytkowej. Na tę część nowej fabryki składa się:- hala lakierni i transportu wewnętrznego o powierzchni 4900 m2
- hala podmontażu o powierzchni 1800 m2
- hala montażu końcowego o powierzchni 2700 m2
- 1000 m2 powierzchni magazynowej
- ponad 3000 m2 pomieszczeń socjalno-biurowych i pomieszczeń zaplecza technicznego.
Łącznie oddana do użytku powierzchnia przekracza 13,5 tysiąca metrów kwadratowych. Dodatkowo wokół nowej hali powstało 9 tysięcy m2 placów i dróg dojazdowych. Pierwszy etap inwestycji, która została oddana do użytku kosztował 23 mln złotych.
Zakończenie drugiego etapu, który już się rozpoczął i będzie zwieńczeniem całej budowy nowego kompleksu fabrycznego, planowane jest na koniec roku 2007. W tym etapie powstanie spawalnia o powierzchni 7,8 tysiąca m2, tysiąc metrów kwadratowych powierzchni magazynowej oraz 1200 m2 pomieszczeń socjalno-biurowych.
Tym samym cała nowa fabryka będzie posiadać łączną powierzchnię ponad 23,5 tysiąca m2. Średnia wysokość użytkowa nowej fabryki to 10 m. Kubatura nowej fabryki po zakończeniu drugiego etapu wyniesie 235 tysięcy metrów sześciennych.
Do oddanej do użytku pierwszej części nowej fabryki została już przeniesiona produkcja z dotychczas zlokalizowanych w Bolechowie hal.
W nowo wybudowanej hali fabrycznej znajdują się: dwa stanowiska montażu osi i przegubów, trzy stanowiska klejenia wykładzin i szyb, cztery kabiny lakiernicze i kabina szlifierska. W hali montażu końcowego znajduje się 12 stanowisk podstawowych, trzy stanowiska uruchomienia silnika i elektryki oraz trzy stanowiska rezerwowe. Łącznie w oddanej do użytku fabryce zlokalizowanych jest 30 stanowisk produkcyjnych. Przeniesienie części produkcji autobusów do nowej fabryki pozwoliło zwiększyć dzienną wydajność do 5 autobusów dziennie. Docelowo po oddaniu do użytku drugiej części fabryki i przeniesieniu do nowej hali spawalni i budowy szkieletów wydajność fabryki autobusów marki Solaris wzrośnie do 8 pojazdów dziennie.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czy Autosan się odrodzi?
-
Rośnie sprzedaż autobusów miejskich
-
Rośnie eksport autobusów
-
Rośnie produkcja autobusów
-
Przemysł motoryzacyjny, czyli dominacja Chin i droga przez wyboje
-
Automotive bez inwestycji zagranicznych i z redukcją zatrudnienia
-
Przyszłość motoryzacji zależy od dostępu do zielonej energii
-
Branża automotive bez szans na powtórkę z 2023 roku?
-
Masowe zwolnienia z pracy u producentów części motoryzacyjnych?