eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?

H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?

2016-05-29 00:20

H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?

Które sklepy odzieżowe najpopularniejsze? © adisa - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Polacy często i chętnie kupują ubrania. Ze zrealizowanego przez PMR badania "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016" wynika, że w minionym roku zakupu odzieży dokonało 9 spośród 10 respondentów (91%). Okazuje się również, że modowych zakupów najczęściej dokonujemy w markowych sklepach na terenie galerii handlowych. Najczęściej wymienianą marką jest H&M, tuż za nią plasują się Reserved oraz Zara.

Przeczytaj także: Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008

Jeżeli porównać najświeższe wyniki z odnotowanymi w ostatnich latach, to okaże się, że dość znacznie podniósł się odsetek konsumentów, dla których głównym miejscem dokonywania zakupów odzieżowych są sklepy markowe (z 51% w 2015 do 57% w obecnej edycji badania).

Najbardziej popularną marką okazały się H&M (21%) i Reserved (17%), utrzymujące swoją pozycją już od dwóch edycji badania (H&M 20% 2015 r., w porównaniu do 19% 2014 r.; Reserved 20% w 2015 r. wobec 23% w 2014 r.). Co dziesiąty badany wymienił marki Zara (10%) i House (9%). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Cropp, C&A, Mohito, Nike i New Yorker. Pozostałe marki zostały spontanicznie wymienione przez mniej niż 5% badanych.

Jak widać, zdecydowana większość marek spontanicznie wymieniona przez respondentów, to marki tzw. fast fashion (Reserved, H&M, House, czy Zara). Zwrócić uwagę należy również na dużą liczbę marek polskich producentów, w tym cztery z sześciu marek należących do grupy LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito). LPP z roku na rok umacnia swoją pozycję lidera rynku odzieżowego w Polsce. W 2015 r. udział firmy zbliżył się do 13%, co oznacza, że od 2009 roku uległ on podwojeniu.

Sieci specjalistyczne to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce i - po Internecie - drugi najszybciej rosnący. Sklepy sieciowe powiększają swój udział w rynku przede wszystkim kosztem bazarów i targowisk, a także niezależnych, niemarkowych sklepów odzieżowych.

fot. mat. prasowe

Miejsca zakupu odzieży

6 na 10 ankietowanych kupuje odzież w markowych sklepach


W marcu 2016r. łączna liczba sklepów sieci odzieżowych w Polsce była o blisko 5% większa niż rok wcześniej, rosnąc w zbliżonym tempie jak w okresie marzec 2014 - marzec 2015. Największy wzrost, tak pod względem dynamiki sklepów, jak i sprzedaży, zanotował po raz kolejny segment odzieżowych sieci dyskontowych. Na drugim miejscu uplasowały się sieci sportowe, które intensywnie rozwijają się w odpowiedzi na zmiany w stylu życia Polaków w ostatnich latach, które napędzają popyt na artykuły sportowe, zwłaszcza biegowe i rowerowe. W dalszej kolejności najwięcej sklepów przybyło w sieciach z ofertą casualową, gdzie panuje największa konkurencja, i młodzieżową. W tych segmentach działa najwięcej dużych firm, które kontynuowały ekspansję w 2015 r. (m.in. Redan, LPP, H&M, Inditex). Są to również segmenty, które mają największą liczbę placówek, stanowiąc odpowiednio 23% i 15% specjalistycznych sklepów sieciowych w Polsce w marcu 2016 r.

fot. mat. prasowe

Marki sklepów, w których respondenci najchętniej kupują

H&M, Reserved oraz Zara. To najpopularniejsze marki sklepów.


Z kolei liczba sieciowych salonów z obuwiem skurczyła się trzeci rok z rzędu. Dzieje się tak jednak głównie za sprawą likwidacji sieci Boti i Lasocki przez CCC, lidera rynku obuwniczego oraz za sprawą opuszczenia rynku przez sieć Centro. Z przeprowadzonego przez PMR badania konsumenckiego wynika, że w przypadku obuwia najpopularniejszy jest sklep CCC – Lasocki (37%), a na drugim miejscu Deichmann (17%).

Informacje o badaniu
Firma PMR przeprowadziła badanie na reprezentatywnej próbie 606 dorosłych mieszkańców Polski. Badanie zrealizowano techniką wywiadów telefonicznych CATI. Do rozmowy zostały zaproszone osoby, które zadeklarowały, iż w 2015 r. osobiście dokonały co najmniej jednokrotnie zakupu odzieży lub obuwia

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: