eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2016 r.

Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2016 r.

2016-04-29 11:43

Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2016 r.

Kraków © fotobroda - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jak wynika z najnowszego cyklicznego raportu "Stolice Regionów", przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów", w pierwszym kwartale 2016 roku na temat miast wojewódzkich ukazały się w prasie, internecie radiu i telewizji łącznie blisko 2 miliony informacji. Zdecydowanym liderem niezmiennie pozostaje Warszawa, jednak to Kraków najczęściej pojawiał się w tytułach.

Przeczytaj także: Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.

O liderach zestawienia – Warszawie i Krakowie w I kwartale 2016 r. pojawiło się jeszcze więcej doniesień medialnych niż w ostatnich trzech miesiącach 2015 r. Wzrost zainteresowania stolicą przełożył się na 13 tys. dodatkowych publikacji. Natomiast w przypadku głównego miasta województwa małopolskiego zmiana dotyczyła 9 tys. materiałów. W TOP 3 najpopularniejszych stolic regionów znalazł się także Poznań z wynikiem 194,6 tys. doniesień medialnych, a tuż za podium uplasowały się Wrocław (166,4 tys. publikacji), Gdańsk (129,6 tys.), Łódź (119,3 tys.), Katowice (100 tys.) i Szczecin (77,1 tys.).

Najrzadziej dziennikarze pisali o Gorzowie Wlkp. W ciągu 3 miesięcy w nawiązaniu do miasta ukazało się zaledwie 20,6 tys. doniesień medialnych.

Warszawa nie ma sobie równych


Stolica województwa mazowieckiego została liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Potencjalna liczba kontaktów odbiorców z materiałami na temat stolicy mogła wynieść aż 273 miliardy. Warszawa dominowała także w publikacjach na pierwszych stronach gazet.

Miasto pojawiało się głównie w gazetach: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa”, a także na portalach: Stooq.com, Finanse.wp.pl oraz Bankier.pl. Z kolei w przypadku radia prym wiodły stacje: Polskie Radio Program 1, Radio TOK FM oraz Polskie Radio Program 3, a w telewizji informacje o Warszawie najczęściej można było zobaczyć w Polsat News, TVP3 Warszawa i TVP Info.
Stolica po raz kolejny zdeklasowała pozostałe miasta. W co czwartej publikacji dziennikarze wzmiankowali właśnie Warszawę. Miasto najbardziej zyskało także pod względem promocyjnym – ekwiwalent reklamowy wyniósł 2,9 mld złotych – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r.

W pierwszym kwartale 2016 roku na temat Warszawy pojawiło się ponad 450 tys. publikacji


fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.01.-31.03.2016

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat stolicy Polski wyniósł 2,9 mld złotych


Kraków najczęściej w tytułach


W tytułach publikacji prasowych i internetowych dziennikarze najczęściej wymieniali Kraków (972 materiały), a następnie Warszawę (859) i Poznań (685). Na kolejnych miejscach znalazły się miasta: Poznań, Gdańsk, Łódź i Kielce.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji z nazwami miast wojewódzkich w tytule opublikowana w dniach 1.01.2016-31.03.2016

Spośród miast wojewódzkich w tytułach publikacji najczęściej wymieniany był Kraków


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: