eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.

Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.

2016-01-22 15:00

Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.

Kraków, Poznań i Wrocław w medialnej ofensywie © kilhan - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W IV kwartale bieżącego roku liderem medialności była Warszawa - donosi najnowsza odsłona cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring”. Kolejne pozycje zajęli Kraków i Poznań. Tuż za podium znalazły się Wrocław i Łódź. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy wyniosła 3,1 mld złotych. Drugi pod tym względem Kraków o takim wyniku może jedynie pomarzyć.

Przeczytaj także: Miasta wojewódzkie w mediach w III kw. 2015 r.

Miasta wojewódzkie to swojego rodzaju wizytówka regionów. To też pewnego rodzaju wabik zarówno na turystów, jak i na inwestorów. Nic zatem dziwnego, że włodarze dokładają coraz to większych starań (również pieniężnych), aby rozreklamować i poprawić wizerunek swoich miast.

Niestety. Realia są nieubłagane i bardzo często na drodze do kampanii reklamowej marzeń staje ograniczony budżet. Pomoc przychodzi jednak ze strony dziennikarzy, którzy bardzo często wzmiankują miasta wojewódzkie przy okazji wydarzeń kulturalnych, sportowych czy społecznych. Które miasto w największy stopniu może odcinać kupony od tego rodzaju promocji?

Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dotyczyła publikacji, które się ukazały w okresie od października do grudnia 2015 r. W tym czasie o stolicy – liderze zestawienia ukazało się prawie 441,2 tys. informacji. Tuż za Warszawą uplasował się Kraków z wynikiem 205,4 tys. doniesień medialnych, który wyprzedził Poznań jedynie o 4,6 tys. materiałów. Za podium znalazły się Wrocław (179,3 tys.), Łódź (133,3 tys.) i Gdańsk (125,1 tys.). Najmniej uwagi w środkach masowego przekazu poświęcono Gorzowowi Wielkopolskiemu (22,7 tys.), Zielonej Górze (27,8 tys.) i Opolu (37,1 tys.).

Miasta wojewódzkie najczęściej gościły w publikacjach internetowych – 77 proc. 14 proc. stanowiły materiały z prasy, 5 proc. z radia, a 4 proc. – z telewizji.

Gorzów, Olszyn i Opole w regionalnych


70 proc. przekazu o stolicy województwa lubuskiego to informacje o zasięgu regionalnym. Duży odsetek takich publikacji dotyczył też Olsztyna i Opola. Z kolei w mediach ogólnopolskich dominowały Warszawa (58 proc.), Kraków (48 proc.), Katowice (45 proc.) i Kielce (45 proc.).

Publikacje warte 11 mld złotych


Stolice województw musiałyby przeznaczyć ze swoich budżetów łącznie sumę 11 mld złotych, gdyby chciały uzyskać taki sam poziom ekspozycji miasta, jak w przypadku opublikowanych materiałów.

3,1 mld złotych to ekwiwalent reklamowy dla Warszawy. Stolica jest pod tym względem nie do pokonania. 1,2 mld złotych to wynik promocyjny Krakowa. AVE Poznania za IV kwartał wyniosło 1 mld złotych, a Wrocławia - 0,9 mld złotych. Warszawa została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Materiały na temat stolicy mogły dotrzeć do 311 miliardów czytelników.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji, w których wystąpiły miasta wojewódzkie w okresie październik - grudzień 2015 r.

Najbardziej medialnym miastem wojewódzkim ponownie została Warszawa.

fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w okresie X-XII 2015

Ekwiwalent reklamowy dla Warszawy sięga 3,1 mld zł. Pod tym względem stolica nie ma sobie równych.


Warszawa króluje


Publikacje nawiązujące do Warszawy stanowiły 23 proc. ogólnego przekazu. Tak duży udział wynika z faktu, że wydarzenia, mające miejsce w stolicy, są istotne dla mieszkańców całego kraju.

Aż 79 proc. doniesień odnośnie wydarzeń w stolicy województwa mazowieckiego opublikowano w sieci, 12 proc. w prasie. Najrzadziej informacje z Warszawy można było usłyszeć w telewizji – 3 proc. i radiu – 6 proc.

fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w okresie X-XII 2015

Ekwiwalent reklamowy dla Warszawy sięga 3,1 mld zł. Pod tym względem stolica nie ma sobie równych.


Materiały na temat lidera głównie były zamieszczane w tytułach „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Wyborcza – Warszawa”. Natomiast w telewizji dominowały stacje Polsat News, TVP Warszawa oraz TVP Info, a w radiu kanały Polskie Radio Program 1, Radio TOK FM, Polskie Radio Program 3. W sieci prym wiodły serwisy Stooq.com,, Finanse.wp.pl i Bankier.pl.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: