2016-01-25 12:19
Jakie trendy w e-commerce w 2016 roku? © wsf-f - Fotolia.com
Przeczytaj także: Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
- Dla nowoczesnego konsumenta nie ma granic, świat cyfrowy i fizyczny się przenikają, stąd coraz bardziej popularny efekt ROTOPO (Research Online Test Offline Purchase Online) – konsumenci szukają online, po czym idą do sklepu fizycznego, wracają do domu, by na końcu zakupić produkt w Internecie. Wydłużenie się ścieżki klienta jest już faktem, teraz czas na adaptację do zmieniających się potrzeb konsumentów przez sektor handlowy – podkreśla J. Skorupska. - Standardem w przeszłości było wyprzedzanie i kreowanie nowych potrzeb konsumenckich, aktualnie to konsumenci nadają tempa i wręcz zmuszają branżę handlową do przyspieszenia wprowadzania zmian i reagowania na zdigitalizowanego konsumenta. Zaakceptowanie, że świat się zmienił jest największym wyzwaniem, dla branży handlowej, a zrozumienie nowych zachowań konsumenckich jest kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej. Dziś konsumenci poszukują zupełnie innych doświadczeń w sklepie stacjonarnym niż w sklepie internetowym, nadal jednak oczekują tzw. dotrzymania obietnicy marki. – wyjaśnia Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady e-Izby.
- Klienci stają się świadomi, wiedzą czego chcą, mają już całą paletę narzędzi do tego jak kupować online – najtaniej i w dodatku przyjemnie. Coraz więcej z nich wybiera np. model click & collect. Sprzyja temu wciąż szybkie tempo wzrostu mobile commerce, które jest trzykrotnie szybsze niż w przypadku całego e-commerce. Coraz więcej osób w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach porównuje ceny oferowane w „internetach”. Zmienia się także model sektora B2B – klienci biznesowi coraz częściej kupują w sklepach online i korzystają z zalet wielokanałowego handlu. Ulega zatarciu różnica pomiędzy sprzedażą kierowaną do konsumentów i do firm. – tłumaczy Łukasz Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby.
fot. wsf-f - Fotolia.com
Jakie trendy w e-commerce w 2016 roku?
Rozwój sprzedaży w omnichannel, wzrost znaczenia kanału mobile oraz konieczność zrozumienia i dostosowania się do potrzeb nowoczesnego konsumenta to główne trendy dla branży e-commerce w 2016 r.
- M-commerce to trend, który cały czas obserwujemy w statystykach Tradedoubler w Polsce i w Europie – co miesiąc zwiększa się sprzedaż z urządzeń mobilnych. Jest to oczywiście związane z samym modelem konsumpcji mediów (wzrost ruchu mobile), a z drugiej strony z rozwojem technologii trackujących typu cross-device, lepszym dopasowaniu serwisów do użytkowników mobile oraz większym zrozumieniu konsumentów mobilnych. W ramach tego trendu na szczególną uwagę zasługiwać będzie rozwój szybkich metod płatności mobile. – wyjaśnia Łukasz Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby.
- To ostatni moment, aby dostosować swoją strategię. Od lat wieszczony przełom jest tuż tuż. Wg danych Branding Brand w branży e-commerce w USA ruch z mobile przekracza ten na komputerach. Konwersja jest ciągle 3 razy niższa niż na desktopie, ale i tak jest to już bardzo poważny strumień dający ok. ¼ obrotów sklepów internetowych. Bez wątpienia za max. 2-3 lata przełom ten nastąpi także w Polsce. – podkreśla Szymon Bujalski, prezes Empik E-commerce Sp. z o.o. - Urządzenia mobile wciąż wykorzystywane są najczęściej w celu poszukiwania informacji o sklepach (lokalizacja, godziny otwarcia) oraz o produktach. Dlatego jest to niezwykle ważna część ścieżki zakupowej w większości przypadków rozpoczynająca cały proces prowadzący do transakcji. Stawia to wyzwania przed całą branżą retail internetową, jak i tradycyjną. Badania Forester Research pokazują bowiem, że w celach zakupowych smartfony wykorzystywane są najczęściej podczas odwiedzin w sklepach stacjonarnych. Jest to moment styku z konsumentami, o który powinni zadbać także producenci. Na mobile konsumenci szukają wyczerpujących informacji o produktach i opinii innych nabywców. Zadbanie wespół z detalistami o odpowiednią ekspozycję i prezentację produktu na urządzeniach mobilnych może decydować o być albo nie być pomimo, że do finalizacji transakcji dojdzie najczęściej na desktopie lub w sklepach tradycyjnych. – dodaje Szymon Bujalski, prezes Empik E-commerce Sp. z o.o.
- Rozwój m-commerce i narzędzi w tym zakresie - do niedawna, głównym czynnikiem hamującym ten kanał sprzedaży był brak prostych, użytecznych narzędzi w zakresie płatności. Dzisiaj na rynku dostępne są rozwiązania pozwalające realizować płatność na stronach mobilnych/RWD w modelu 1clik – zarówno dla przelewów bankowych jak i kart płatniczych, czy w aplikacji - bez konieczności jej opuszczania – tłumaczy Piotr Kurczewski, prezes zarządu w Przelewy 24, członek Rady e-Izby.
- Sprzedaż nie będzie napędzana też tylko przez konkurencję cenową. Customer Experience i User Experience sklepu są już ważne do tego stopnia, że klienci nie będą kupowali jeśli nie poczują się komfortowo i bezpiecznie.
oprac. : eGospodarka.pl
M-commerce: kultura i rozrywka w modzie
M-commerce w Polsce: trendy 2014
PayPal: m-commerce rośnie w siłę
M-commerce: aplikacje mobilne pomagają w sprzedaży
M-commerce 2013
Długa droga przed m-commerce
Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce
Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
Kasia_Mala / 2016-01-28 13:33:46
Trendy trendami, to fakt - myślę, że duża część z nich z pewnością się sprawdzi, bo e-commerce nieustannie zmierza w stronę jeszcze większego wykorzystywania technologii. Dla mnie jednak dużym zagrożeniem są klauzule niedozwolone i moim zdaniem, jednym z trendów w e-commerce będzie walka z nimi - UOKiK od początku roku ruszył z kontrolami, i bardzo dobrze, przez co wydaje mi się, że rok 2016 upłynie pod znakiem walki z zabronionymi postanowieniami.
Już i tak jest lepiej, jak pokazuje roczny raport klauzulowy -> http://klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/ Jest lepiej niż w latach poprzednich i oby tak dalej!
[ odpowiedz ] [ cytuj ]
Chciałbym zapłacić zaległy podatek wraz z odsetkami rozliczyć się w PIT za 2016 i 2017 rok, więc czy to jest możliwe? Chodzi o dochody ...
Od połowy stycznia 2017 roku przebywam na urlopie wychowawczym, który kończy mi się równo z końcem umowy o pracę, tj. 31.10.2018 r. Jeśli ...
Ceny ofertowe mieszkań w lipcu 2022 są stabilne
25 mld zł nadpłaty kredytów hipotecznych w I poł. 2022 roku
Ceny mieszkań hamują, ale szanse na spadki mało realne
Czy osłabienie dolara jest tylko chwilowe?
Influencer marketing - UOKiK chce nowych regulacji
Express Elixir w lipcu 2022 ze wzrostem o 82 proc. r/r
Bank Pocztowy udostępnia kartę biometryczną dla klientów indywidualnych