eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

2016-01-25 12:19

Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

Jakie trendy w e-commerce w 2016 roku? © wsf-f - Fotolia.com

Rozwój sprzedaży w omnichannel, wzrost znaczenia kanału mobile oraz konieczność zrozumienia i dostosowania się do potrzeb nowoczesnego konsumenta to główne trendy dla branży e-commerce w 2016 r. Jak polski e-commerce będzie się rozwijał w bieżącym roku? Na to pytanie odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej.

Przeczytaj także: Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?

ZROZUMIEĆ E-KONSUMENTA


Według Justyny Skorupskiej, przewodniczącej Rady e-Izby, wymagający konsumenci oczekują od sprzedawców detalicznych przede wszystkim wygody i łatwości dokonywania zakupów, niezależnie od miejsca.
- Dla nowoczesnego konsumenta nie ma granic, świat cyfrowy i fizyczny się przenikają, stąd coraz bardziej popularny efekt ROTOPO (Research Online Test Offline Purchase Online) – konsumenci szukają online, po czym idą do sklepu fizycznego, wracają do domu, by na końcu zakupić produkt w Internecie. Wydłużenie się ścieżki klienta jest już faktem, teraz czas na adaptację do zmieniających się potrzeb konsumentów przez sektor handlowy – podkreśla J. Skorupska. - Standardem w przeszłości było wyprzedzanie i kreowanie nowych potrzeb konsumenckich, aktualnie to konsumenci nadają tempa i wręcz zmuszają branżę handlową do przyspieszenia wprowadzania zmian i reagowania na zdigitalizowanego konsumenta. Zaakceptowanie, że świat się zmienił jest największym wyzwaniem, dla branży handlowej, a zrozumienie nowych zachowań konsumenckich jest kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej. Dziś konsumenci poszukują zupełnie innych doświadczeń w sklepie stacjonarnym niż w sklepie internetowym, nadal jednak oczekują tzw. dotrzymania obietnicy marki. – wyjaśnia Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady e-Izby.

- Klienci stają się świadomi, wiedzą czego chcą, mają już całą paletę narzędzi do tego jak kupować online – najtaniej i w dodatku przyjemnie. Coraz więcej z nich wybiera np. model click & collect. Sprzyja temu wciąż szybkie tempo wzrostu mobile commerce, które jest trzykrotnie szybsze niż w przypadku całego e-commerce. Coraz więcej osób w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach porównuje ceny oferowane w „internetach”. Zmienia się także model sektora B2B – klienci biznesowi coraz częściej kupują w sklepach online i korzystają z zalet wielokanałowego handlu. Ulega zatarciu różnica pomiędzy sprzedażą kierowaną do konsumentów i do firm. – tłumaczy Łukasz Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby.

fot. wsf-f - Fotolia.com

Jakie trendy w e-commerce w 2016 roku?

Rozwój sprzedaży w omnichannel, wzrost znaczenia kanału mobile oraz konieczność zrozumienia i dostosowania się do potrzeb nowoczesnego konsumenta to główne trendy dla branży e-commerce w 2016 r.


WZROST ZNACZENIA KANAŁU MOBILE


- M-commerce to trend, który cały czas obserwujemy w statystykach Tradedoubler w Polsce i w Europie – co miesiąc zwiększa się sprzedaż z urządzeń mobilnych. Jest to oczywiście związane z samym modelem konsumpcji mediów (wzrost ruchu mobile), a z drugiej strony z rozwojem technologii trackujących typu cross-device, lepszym dopasowaniu serwisów do użytkowników mobile oraz większym zrozumieniu konsumentów mobilnych. W ramach tego trendu na szczególną uwagę zasługiwać będzie rozwój szybkich metod płatności mobile. – wyjaśnia Łukasz Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby.

- To ostatni moment, aby dostosować swoją strategię. Od lat wieszczony przełom jest tuż tuż. Wg danych Branding Brand w branży e-commerce w USA ruch z mobile przekracza ten na komputerach. Konwersja jest ciągle 3 razy niższa niż na desktopie, ale i tak jest to już bardzo poważny strumień dający ok. ¼ obrotów sklepów internetowych. Bez wątpienia za max. 2-3 lata przełom ten nastąpi także w Polsce. – podkreśla Szymon Bujalski, prezes Empik E-commerce Sp. z o.o. - Urządzenia mobile wciąż wykorzystywane są najczęściej w celu poszukiwania informacji o sklepach (lokalizacja, godziny otwarcia) oraz o produktach. Dlatego jest to niezwykle ważna część ścieżki zakupowej w większości przypadków rozpoczynająca cały proces prowadzący do transakcji. Stawia to wyzwania przed całą branżą retail internetową, jak i tradycyjną. Badania Forester Research pokazują bowiem, że w celach zakupowych smartfony wykorzystywane są najczęściej podczas odwiedzin w sklepach stacjonarnych. Jest to moment styku z konsumentami, o który powinni zadbać także producenci. Na mobile konsumenci szukają wyczerpujących informacji o produktach i opinii innych nabywców. Zadbanie wespół z detalistami o odpowiednią ekspozycję i prezentację produktu na urządzeniach mobilnych może decydować o być albo nie być pomimo, że do finalizacji transakcji dojdzie najczęściej na desktopie lub w sklepach tradycyjnych. – dodaje Szymon Bujalski, prezes Empik E-commerce Sp. z o.o.

- Rozwój m-commerce i narzędzi w tym zakresie - do niedawna, głównym czynnikiem hamującym ten kanał sprzedaży był brak prostych, użytecznych narzędzi w zakresie płatności. Dzisiaj na rynku dostępne są rozwiązania pozwalające realizować płatność na stronach mobilnych/RWD w modelu 1clik – zarówno dla przelewów bankowych jak i kart płatniczych, czy w aplikacji - bez konieczności jej opuszczania – tłumaczy Piotr Kurczewski, prezes zarządu w Przelewy 24, członek Rady e-Izby.

Z kolei Łukasz Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby, zwraca uwagę, że jesteśmy u progu ery mobile-first a to sprawia, że sklepy będą musiały większą uwagę skupić na tym kanale sprzedaży. Responsywna strona może okazać się niewystarczająca.
- Sprzedaż nie będzie napędzana też tylko przez konkurencję cenową. Customer Experience i User Experience sklepu są już ważne do tego stopnia, że klienci nie będą kupowali jeśli nie poczują się komfortowo i bezpiecznie.
Przeczytaj także: Barometr e-commerce 2016 Barometr e-commerce 2016

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klauzule niedozwolone w regulaminach

    Kasia_Mala / 2016-01-28 13:33:46

    Trendy trendami, to fakt - myślę, że duża część z nich z pewnością się sprawdzi, bo e-commerce nieustannie zmierza w stronę jeszcze większego wykorzystywania technologii. Dla mnie jednak dużym zagrożeniem są klauzule niedozwolone i moim zdaniem, jednym z trendów w e-commerce będzie walka z nimi - UOKiK od początku roku ruszył z kontrolami, i bardzo dobrze, przez co wydaje mi się, że rok 2016 upłynie pod znakiem walki z zabronionymi postanowieniami.
    Już i tak jest lepiej, jak pokazuje roczny raport klauzulowy -> http://klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/ Jest lepiej niż w latach poprzednich i oby tak dalej! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: