eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

2016-01-25 12:19

Przeczytaj także: Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?


OMNICHANNEL


Jak mówi Łukasz Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby, w 2015 roku słowo omnichannel w ecommerce było odmieniane przez wszystkie przypadki, większość konferencji branży online wprost lub pośrednio dotyczyła wyzwań jakie stawia omnichannel.
- Ten strategiczny model działania będzie wdrażany i rozwijany również w nadchodzących latach. Oceniam, że w przyszłym roku kilku rodzimych graczy zaprezentuje swoje modele omnichannelowe.

Na rozwój sprzedaży w kanale omnichannel zwraca uwagę także Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby.
- Coraz częściej – nawet w trakcie jednych zakupów – klienci wykorzystują różne urządzenia do wyszukiwania, przeglądania ofert i finalizacji transakcji. Pierwszy kontakt z produktem zwykle następuje poprzez wyszukanie go w telefonie, do szczegółowego zapoznania się z ofertą służy tablet, a ostatecznie, zazwyczaj późnym wieczorem, klienci dokonują zakupu z komputera, laptopa w domu lub po prostu udają się do sklepu stacjonarnego i tam wybierają najlepszy dla siebie produkt. Każdy punkt kontaktu z zainteresowanym naszą ofertą może zamienić go w klienta.

- Co istotne, jak pokazują dane – klienci wielokanałowi kupują więcej i częściej, wydając około 3,5 razy więcej na zakupy niż klienci jednokanałowi (dane: icsc.org). Mówiąc więc o trendach w rozwoju e-commerce warto podkreślić, że istotna jest elastyczność i reagowanie na potrzeby klientów. Dlatego należy zadbać, aby strona sklepu była dostosowana do wyświetlania na różnych urządzeniach, czyli przygotowana w technologii RWD (Responsive Web Design). – dodaje Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby.

- Aktualnie polskie e-sklepy uczą się podejścia wielokanałowego, którego wdrożenie wymaga przemyślanego działania i wykorzystania dobrych, stabilnych oraz pewnych narzędzi. Sprzedaż poprzez różne kanały i ich scalanie w jedno wspólne „przeżycie zakupowe” wymaga wdrożenia profesjonalnego systemu również w zakresie płatności online. Jest to odpowiedź na oczekiwania kupujących, którzy regularnie już korzystają z obu kanałów (online i offline) porównując oferty, poszukując informacji o produkcie i wybierając najkorzystniejszy i najwygodniejszy dla nich sposób finalizacji zakupu. – podkreśla Piotr Kurczewski, prezes zarządu w Przelewy 24, członek Rady e-Izby.

DALSZY ROZWÓJ SMART SHOPPING


- Smart shopping to już fakt, który marketerzy muszą uwzględniać przy tworzeniu swoich strategii ecommerce. Rozwój promocji, rabatów, kodów rabatowych, znaczenia porównywarek cenowych – to będzie chleb powszedni marketerów w 2016 roku. – zwraca uwagę Łukasz Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby.

WCHODZENIE DUŻYCH SIECI DO E-COMMERCE


- Wielu dużych retailerów czy też sieci handlowych zapowiedziało uruchomienie swojego kanału sprzedaży online. Rok 2016 będzie rokiem poszukiwań najlepszych rozwiązań technologicznych, modeli biznesowych, rozwiązań logistycznych etc. Myślę, że zobaczymy też nowe e-sklepy tradycyjnych retailerów. Dla przykładu, koncern IKEA zapowiedział w czerwcu br., że umożliwi zakupy przez Internet we wszystkich krajach, w których posiada stacjonarne sklepy. Również kilka dużych międzynarodowych i lokalnych sieci handlowych zapowiada w swoich strategiach rozwój sprzedaży online jako części działań omni lub multichannelowych. – tłumaczy Łukasz Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby.

ROZWÓJ SPRZEDAŻY TRANSGRANICZNEJ


Piotr Kurczewski, prezes zarządu w Przelewy 24, członek Rady e-Izby podkreśla, że wprowadzenie ustawy o prawach konsumentów kupujących w sieci skutkuje ujednoliceniem przepisów na terenie całej Unii Europejskiej. Dzięki temu klienci będą mieli takie same prawa w każdym z jej krajów, a sklepy takie same obowiązki. To doskonała okazja dla rodzimych sprzedawców na ekspansję na rynki Wspólnoty. Warto zauważyć, że według agencji badawczej Nielsen wartość handlu transgranicznego na świecie może wzrosnąć do nawet 308 mld dolarów w 2018 roku.

Według Łukasza Rzepeckiego, CEO w Softhis, członka Rady e-Izby, do najważniejszych wyzwań przed branżą, w zakresie rozwoju sprzedaży transgranicznej należą – szybka i tania dostawa (w tym łatwy proces zwrotów), dostęp do najwygodniejszych na danym rynku form płatności oraz obcojęzyczna obsługa.
- Dla przykładu chiński gigant – Alibaba – zamierza w perspektywie kilku lat dostarczać zamówienia w 3 dni do dowolnego miejsca na świecie. Dlatego ważne są takie projekty jak np. uruchomiona w tym roku przez Integer usługa dostaw cross-border do większości krajów UE, która ułatwi sprzedaż transgraniczną polskim sklepom.
Przeczytaj także: Barometr e-commerce 2016 Barometr e-commerce 2016

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klauzule niedozwolone w regulaminach

    Kasia_Mala / 2016-01-28 13:33:46

    Trendy trendami, to fakt - myślę, że duża część z nich z pewnością się sprawdzi, bo e-commerce nieustannie zmierza w stronę jeszcze większego wykorzystywania technologii. Dla mnie jednak dużym zagrożeniem są klauzule niedozwolone i moim zdaniem, jednym z trendów w e-commerce będzie walka z nimi - UOKiK od początku roku ruszył z kontrolami, i bardzo dobrze, przez co wydaje mi się, że rok 2016 upłynie pod znakiem walki z zabronionymi postanowieniami.
    Już i tak jest lepiej, jak pokazuje roczny raport klauzulowy -> http://klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/ Jest lepiej niż w latach poprzednich i oby tak dalej! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: