Office 2016 - jak zmienił się Excel?
2015-11-25 12:31
Jak zmienił się Excel? © sebra - Fotolia.com
Przeczytaj także: Microsoft Office 2016 na komputery Mac już dostępny
Excel to najpopularniejsze narzędzie biurowe do wykonywania wszelkiego rodzaju obliczeń –przygotowania statystyk, zestawień, raportów w formie tabelarycznej, harmonogramów czy planowania budżetów. W Excelu 2016 wprowadzono wiele dodatkowych funkcji, które w znaczący sposób usprawniają analizę danych i prezentowanie ich w postaci nowoczesnych form.Excel 2016 to między innymi sześć nowych typów wykresów z zaawansowanymi funkcjami formatowania. Dzięki temu informacje finansowe oraz inne dane statystyczne mogą być przedstawiane w bardziej czytelny, obrazowy sposób – komentuje Tomasz Smirnow, Business Development Manager w Onex Group. – Aplikacja pozwala także na szybkie i sprawne porównanie informacji poprzez wbudowaną funkcję pobierania i przekształcania danych. W praktyce oznacza to, że możemy łatwo znaleźć wszystkie informacje, które chcemy porównać i zapisywać je w jednej lokalizacji – dodaje.
Dostęp do nowych funkcji jest możliwy z poziomu grupy „Pobieranie i przekształcanie” na karcie „Dane”. Wszyscy klienci Excela 2016 uzyskali także dostęp do funkcji Mapa 3-W, zapisanej na karcie „Wstawianie”. Funkcja ta była dotąd znana jako dodatek Power Map, umożliwiający trójwymiarowe wizualizacje danych geoprzestrzennych.
Lepsze tworzenie tabel przestawnych
W nowym Excelu zostały także wprowadzone ulepszenia w obszarze tworzenia tabel przestawnych.
Od teraz możemy automatycznie wykrywać relacje pomiędzy tabelami, tworzyć i edytować miary niestandardowe czy sprawnie przechodzić do szczegółów wykresu przestawnego. To pozwala na bardziej efektywną pracę z danymi – mówi Tomasz Smirnow.
fot. sebra - Fotolia.com
Jak zmienił się Excel?
Excel 2016 to dodatkowo automatyczne grupowanie czasowe, wyszukiwanie na liście pól tabeli przestawnej oraz inteligentna zmiana nazwy, umożliwiająca zmienianie nazw tabel i kolumn w modelu danych skoroszytu.
Funkcja „Arkusze prognozy” na karcie „Dane” od razu tworzy wizualizację prognozy serii danych. W kreatorze dostępne są także opcje umożliwiające dostosowywanie typowych parametrów prognozy, takich jak sezonowość, która jest automatycznie wykrywana domyślnie – wyjaśnia Tomasz Smirnow.
Zmiany doczekał się także fragmentator programu Excel na urządzeniu dotykowym.
W poprzedniej wersji można było zaznaczyć tylko jeden element, natomiast Excel 2016 daje możliwość wielokrotnego zaznaczania.
Business Intelligence
Całkowicie nową usługą, dostępną w Excelu 2016, jest zintegrowane publikowanie w Power BI. Na czym to polega?
Przygotowane w Excelu 2016 raporty można łatwo udostępniać i to nie tylko grupie roboczej, ale także klientom. Po opublikowaniu w usłudze Power BI modeli danych można szybko tworzyć interakcyjne raporty i pulpity nawigacyjne – wyjaśnia Tomasz Smirnow.
Wbudowana w usługę Power BI obsługa aplikacji Excel Online umożliwia wyświetlanie w pełni sformatowanych arkuszy programu Excel. Duże zmiany czekają użytkowników także w obszarze formatowania kształtów – w tej funkcji została zwiększona liczba domyślnych stylów. Ponadto wprowadzono automatyczny obrót obrazów, dzięki czemu wstawiany obraz jest automatycznie dopasowywany do orientacji aparatu. Istnieje także możliwość ręcznego obrócenia obrazu do oczekiwanego położenia.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
MS Office z lukami bezpieczeństwa
-
Microsoft Office 2016: czas na debiut!
-
Tajemnice MS Office: OneNote, czyli cyfrowy notes w chmurze
-
Windows 10 – bezpłatna aktualizacja już 29 lipca
-
Microsoft Office Preview także na smartfony z Androidem
-
Microsoft Office 2016 Public Preview już do pobrania
-
Microsoft Office 2016 już wkrótce na rynku
-
Microsoft dla konkurencji
-
Microsoft Office 2007
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)