Złap mnie, jeśli potrafisz – Polacy żyją szybko i wirtualnie
2015-11-22 00:13
Przeczytaj także: TOP 7 kawiarni sieciowych – Starbucks na czele
Multitasking wciąż na fali
4 na 10 polskich respondentów ciągle ma coś do zrobienia, a prawie 50% zajmuje się więcej niż dwiema rzeczami naraz. Dla 65% ankietowanych w Polsce (77% prosumentów i 62% zwykłych konsumentów) jedną z rzeczy, których nienawidzą najbardziej, jest czekanie.
Co ciekawe, choć w większości respondenci odpowiedzieli, że są bez przerwy zajęci, prawie 63% uważa, że wykorzystuje ten czas nieproduktywnie, a 55% przyznało, że udają bardziej zajętych, niż są w rzeczywistości (i według 7 na 10 ankietowanych tak samo robią ich znajomi).
fot. mat. prasowe
Cyfrowy Nomada - praca i produktywność
Świat przenosi się do internetu
Chęć bycia zawsze na bieżąco ma też swoje drugie oblicze. Aż 74% respondentów w Polsce uważa, że szybkie tempo życia wpływa niekorzystnie na ich zdrowie. Strach przed ominięciem czegoś ważnego (ang. FOMO – fear of missing out) spowodował, że jedna piąta badanych w zasadzie nie rozstaje się ze swoim telefonem. Z jednej strony 45% ankietowanych twierdzi, że dzięki technologii może więcej, ale taka sama grupa odpowiedziała, że technologia ogranicza ich produktywność. Co więcej, 36% osób z generacji Y czuje się niepewnie, gdy podczas podróży nie ma dostępu do internetu. Już w tej chwili 7 na 10 polskich respondentów uważa, że wielkim problemem w społeczeństwie jest fakt, iż ludzie przestali wychodzić z domów, a prawie 90% prosumentów martwi się, że kolejne pokolenie będzie bardziej związane z miejscami w sieci niż z tymi rzeczywistymi.
Przyszłość pod znakiem „online only”?
Według deklaracji 63% prosumentów i 50% konsumentów w ciągu 20 lat ludzie będą chętniej kontaktować się ze znajomymi online niż spotykać się z nimi w rzeczywistości. Również jeżeli chodzi o codzienne czynności, 63% polskich ankietowanych uważa, że łatwiej i wygodniej jest wykonać je przez internet. Zamiast iść do lekarza, będziemy łączyć się z konsultantem medycznym za pomocą urządzeń cyfrowych, a według 8 na 10 badanych zakupy przez internet będą jedyną praktykowaną formą zakupów.
Informacje o badaniu
Grupa Havas Worldwide we współpracy z firmą Market Probe International przeprowadziła ankietę z udziałem 10 131 osób w wieku powyżej 18 lat, reprezentujących 28 krajów: Polskę, Arabię Saudyjską, Australię, Belgię, Brazylię, Chiny, Czechy, Estonię, Francję, Hiszpanię, Holandię, Indie, Irlandię, Japonię, Kanadę, Kolumbię, Litwę, Łotwę, Malezję, Meksyk, Niemcy, Portugalię, RPA, Singapur, USA, Wielką Brytanię, Włochy i Zjednoczone Emiraty Arabskie. W Polsce w badanu wzięło udział 502 respondentów. Próba składała się w 20% z prosumentów, a w 80% ze zwykłych konsumentów. (Na potrzeby raportu osoby w wieku od 18 do 34 lat określono mianem generacji Y).
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Ile kosztuje dostęp do internetu? W Polsce najlepsze oferty
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
-
Internauci pod lupą: co interesowało nas w święta?
-
Cenzura Internetu w 2022 roku dotknęła 4,2 mld osób
-
Ericsson: rewolucja 5G jeszcze nie teraz
-
Usługi internetowe: jak inflacja zmienia zachowania konsumentów?
-
Rządy odcinają dostęp do Internetu. Problem dotyczy 2 mld ludzi
-
Dostęp do internetu: gwarant rozwoju gospodarki i społeczeństwa
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)