eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Produkty dla dzieci: w sieci kupujemy głównie zabawki

Produkty dla dzieci: w sieci kupujemy głównie zabawki

2015-11-21 00:50

Produkty dla dzieci: w sieci kupujemy głównie zabawki

W sieci kupujemy głównie zabawki © BillionPhotos.com - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W internecie możemy kupić już niemal wszystko. Oferta sklepów jest niezwykle szeroka, także w przypadku produktów dla dzieci. Coraz częściej pojawiają się też marki, które oferują wyłącznie sprzedaż internetową. Czy jednak rodzice preferują zakupy online, czy też są w tym zakresie tradycjonalistami korzystającymi z handlu stacjonarnego? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć badanie zrealizowane na zlecenie Grupy Okazje.

Przeczytaj także: Prezent dla dziecka: uważaj co kupujesz

Przeprowadzone w październiku tego roku badanie dowodzi, że już niemal połowa konsumentów (48%) w poszukiwaniu produktów dla dzieci wertuje internet. Zakupy internetowe okazują się w tym przypadku nawet nieco popularniejsze niż stacjonarne (43%). Warto przy tym zaznaczyć, że produktów dla najmłodszych poszukuje online nieznacznie więcej panów (50%) niż pań (46%), chociaż z reguły to właśnie kobiety są bardziej decyzyjne, jeżeli chodzi o zakupy z tej kategorii.

Okazuje się, że największą popularnością wśród e-kupujących cieszą się zabawki, do których kupowania przyznaje się co czwarty badany. Na kolejnym miejscu plasuje się odzież i obuwie dla najmłodszych, które w sieci kupuje 18% respondentów. Nieco rzadziej poszukujemy w Internecie elektroniki (12%) oraz literatury dla najmłodszych (11%). Najmniejszym popytem cieszą się produkty z kategorii karmienie, artykuły szkolne i plastyczne (1%), meble i dodatki do pokoju dziecięcego (2%) oraz produkty służące higienie i pielęgnacji (2%). Szczególnego podkreślenia wymaga fakt, iż stosunkowo dużo, bo 15% badanych deklaruje, że w ogóle nie kupuje w sieci rzeczy dedykowanych dzieciom.

Zakupy w Internecie stają się coraz bezpieczniejsze, co dostrzegli także Ci, którzy w sieci poszukują produktów dla dzieci. Aż 85% z nich uznało kupowanie produktów maluchom online za pewny rodzaj transakcji. Taką opinię wyraziło 82% kobiet oraz 88% mężczyzn. Takiego zdania są zarówno respondenci posiadający dzieci (87%), jak i osoby bezdzietne (83%).

fot. mat. prasowe

Gdzie poszukujemy produktów dla dzieci

Przeważająca rzesza konsumentów produkty dla dzieci kupuje przez internet.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: