eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Światowi CEO i ich wyzwania

Światowi CEO i ich wyzwania

2015-07-23 12:20

Światowi CEO i ich wyzwania

CEO © Gajus - Fotolia.com

Ponad 3/4 światowych CEO, przebadanych na potrzeby najnowszego raportu KPMG, spodziewa się, że nadchodzące trzy lata przyniosą wzrost zatrudnienia. Ich głowy zaprzątać będzie jednak w znacznej mierze transformacja organizacji w taki sposób, aby radziła sobie ona w czasach wzmożonej presji konkurencyjnej. Tym, co budzi dość duże obawy, są kwestie związane z utrzymaniem lojalności klientów, a także nadążanie za rozwojem najnowszych technologii oraz wpasowanie się w potrzeby rynku. Okazuje się również, że większość kapitału spółek przeznaczana będzie w najbliższym czasie na ekspansję zagraniczną.

Przeczytaj także: CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo

Wzrost na fali


O tym, że nadchodzące trzy lata przyniosą firmom falę wzrostów jest przekonanych większość z 1 278 menedżerów z całego świata przebadanych na potrzeby najnowszego badania KPMG. Co więcej, 69% europejskich CEO, 2/3 CEO z regionu Azja-Pacyfik oraz ponad połowa CEO w Stanach Zjednoczonych wykazuje się większym niż rok temu optymizmem, jeżeli chodzi o perspektywy dla całej światowej gospodarki.

W przypadku oceny sytuacji własnej firmy i jej potencjału na przyszłość również jest lepiej - wśród badanych panuje zdecydowanie większa ufność w pozytywny rozwój wydarzeń.. Prezesi światowych spółek przede wszystkim są przekonani, że najbliższe lata upłyną pod znakiem wzrostu zatrudnienia – fali procesów rekrutacyjnych trwających aż do połowy 2018 roku spodziewa się ponad 3/4 respondentów.
Główny przekaz od zarządzających biznesami z całego świata brzmi następująco: gospodarka będzie miała się dobrze w ciągu najbliższych trzech lat. Co ważniejsze, menedżerowie planują zwiększać zatrudnienie – mówi John Veihmeyer, Global Chairman w KPMG International - i dodaje - Poprawa nastrojów w porównaniu do zeszłego roku jest bardziej widoczna w Europie i Azji niż w Stanach Zjednoczonych. Po części odzwierciedla to fakt, że Stany znajdują się na bardziej zaawansowanym etapie ożywienia gospodarczego.

Według badania KPMG prezesi spółek stawiają czoła dynamicznie rosnącym naciskom ze strony konkurencji. Okazuje się, że aż 86% z nich martwi się o lojalność swoich klientów, 74% obawia się nowych wejść na rynek, 72% wśród swoich obaw wskazuje nadążanie za rozwojem nowych technologii, 68% niepokoi się, że konkurenci odbiorą im część rynku, a 66% martwi się o to, czy ich produkty lub usługi będą wciąż dobrze dopasowane do potrzeb rynku na przestrzeni najbliższych trzech lat.

fot. Gajus - Fotolia.com

CEO

Blisko 80% prezesów spółek (CEO) na świecie spodziewa się wzrostu zatrudnienia w ciągu najbliższych trzech lat.


Utrzymanie status quo? Ryzykowna gra


44% prezesów spółek przyznało, że są zaledwie „dość pewni” modeli biznesowych, na których opierają się ich firmy, podczas gdy 5% wyraziło wręcz całkowity brak pewności co do stosowanych rozwiązań. Według badania KPMG, 29% CEO planuje na przestrzeni trzech nadchodzących lat przeprowadzić znaczącą transformację swojej spółki.

Pomimo, że menedżerowie na świecie są w pełni świadomi potrzeby zmian w swoich organizacjach, prawie jedna trzecia z nich zasygnalizowała, że w ich przedsiębiorstwach nie podejmuje się wystarczającego ryzyka związanego ze strategią globalnego wzrostu. 56% prezesów spółek przyznała, że w ich organizacjach nie został jeszcze w pełni zaimplementowany proces wdrażania innowacji. Połowa respondentów zwróciła uwagę na nowe dodatkowe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć, a które wynikają m.in. z potrzeby lepszego wykorzystania analityki danych, a także tworzenia zabezpieczeń przed cyberprzestępczością.
CEO zmagają się z niezwykle złożonymi wyzwaniami biznesowymi i są to sytuacje bez precedensu. Wielu prezesów z naszego badania powtarza to, co nieustannie słyszę podczas spotkań z osobami odpowiedzialnymi za kierownictwo w organizacjach, a mianowicie, że potrzebne jest podejmowanie ryzyka w oparciu o kalkulacje. Prezesi wiedzą, że muszą zmienić swój sposób działania. Uparcie wpatrują się w swoje firmy w poszukiwaniu obszarów wymagających transformacji, dzięki której możliwe będzie utrzymanie i wzmocnienie pozycji całej spółki względem konkurentów – dodaje John Veihmeyer, Global Chairman w KPMG International.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: ceo, dyrektor generalny, menedżerowie

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: