eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet

Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet

2015-06-19 11:39

Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet

Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet © georgejmclittle - Fotolia.com

O ile „Stonoga” Brzechwy podbiła serca wszystkich dzieci, o tyle Stonoga Zbigniew przyczynił się do przyspieszonego bicia serca niejednego polityka czy biznesmena zamieszanego w aferę taśmową. Biznesmen określany mianem „polskiego Edwarda Snowdena”, 9 czerwca rozpoczął serię kontrowersyjnych publikacji ujawniających szczegóły słynnych nagrań z restauracji „Sowa i Przyjaciele” na swoim fanpage’u na Facebooku. Zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów w ciągu zaledwie tygodnia od tego zdarzenia na temat Stonogi ukazało się 64 tys. wzmianek w internecie, z czego zdecydowana większość w social mediach – w tym ponad 41 tys. na samym Facebooku.

Przeczytaj także: Twitter, Facebook i YouTube II 2015

W ostatnich dwóch tygodniach maja, w okresie od 18.05 do 31.05.2015 na portalach internetowych i w mediach społecznościowych na temat biznesmena pojawiło się zaledwie 400 wzmianek, a zdecydowana większość komentarzy miała zabarwienie neutralne (89%) z przewagą opinii o wydźwięku pozytywnym (7%) nad negatywnymi publikacjami (4%). Od momentu upublicznienia tajnych akt przez Stonogę w ciągu zaledwie jednego dnia na temat biznesmena pojawiło się prawie 2000 przekazów, a w kolejnej dobie liczba ta wzrosła ponad 10-krotnie, do 23 tys. , z czego prawie 19 tys. informacji pojawiło się w samych social mediach. Wraz ze wzrostem zainteresowania Zbigniewem Stonogą, zmieniły się też proporcje w wydźwięku publikacji na jego temat. W okresie od 9.06 do 10.06.2015 wzrosła liczba publikacji negatywnych - do 11% i spadek pozytywnych - do 4% . Z monitoringu IMM wynika, że w przypadku tego typu gorących tematów jaskrawe opinie pojawiają się w mediach społecznościowych jak grzyby po deszczu.

Dyskusja napędzana była radykalnymi metodami działania Zbigniewa Stonogi, który nie przebierał w słowach i czynach, ujawniając przy okazji prywatne dane teleadresowe wielu najważniejszych osób w państwie. Internauci krytykowali biznesmena, ale też samych polityków. Użytkownik portalu forum.gazeta.pl komentuje: „To nie jest istotne: stonoga czy ślimak. Już nawet treści podsłuchanych rozmów tez nie. Problemem jest kompletnie bezradny aparat państwowy. Jak to możliwe by takie ilości danych wrażliwych dotyczących najważniejszych osób w państwie tak po prostu wyciekło do sieci? To jest dopiero przerażające. C... d… i kamieni kupa”. Kolejny nie przebiera w słowach i dodaje „Niestety, Jego zwolennicy w większości inteligencja nie grzeszą. Gość też sposób przekazu ma bardzo prosty i wulgarny. Ja jako osoba skoligacona z jednym z czołowych polskich polityków, mogę powiedzieć, że Stonoga zachowuje się identycznie jak nasi wielcy polscy politycy - tylko oni robią to prywatnie i między sobą”.

fot. georgejmclittle - Fotolia.com

Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet

Od momentu upublicznienia tajnych akt przez Stonogę w ciągu zaledwie jednego dnia na temat biznesmena pojawiło się prawie 2000 przekazów, a w kolejnej dobie liczba ta wzrosła ponad 10-krotnie, do 23 tys. , z czego prawie 19 tys. informacji pojawiło się w samych social mediach.


Umiejętność podtrzymywania zainteresowania w social mediach, Stonoga opanował do perfekcji. Biznesmen nie pozostawał bierny, nagrywał filmy, w których tłumaczył się ze stawianych mu zarzutów i regularnie wrzucał je do sieci, dzięki czemu w ciągu kilku dni jego profil na Facebooku polubiło prawie pół miliona Polaków. W planach jest również kongres założycielski Stonoga Partia Polska, której część postulatów zamieszczono na stronie prowadzonej przez „polskiego Edwarda Snowdena” Gazety Stonoga. Odpowiednia czujność dotycząca popularności danej osoby, marki czy usługi w social mediach także może zyskać podobny potencjał jeśli zainteresowanie internautów zostanie wychwycone we właściwym momencie. Czy Stonoga zapewni sobie trwałe miejsce w polskiej przestrzeni publicznej? Tego dowiemy się z monitoringu dalszego rozwoju sytuacji...

Karolina Masalska, Młodszy Specjalista ds. PR

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: