W e-commerce ciągle króluje tradycyjny przelew
2015-03-30 10:41
Przeczytaj także: E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
fot. mat. prasowe
Płatności PayU
Badania pokazują, że za zakupy przy odbiorze najczęściej płacą klienci powyżej 50 roku życia. Z pewnością wynika to z ich mniejszego zaufania do płatności elektronicznych oraz przyzwyczajenia. Dostęp do bankowości elektronicznej ma obecnie ponad 51% dorosłych Polaków. Większość z nich posiada co najmniej jedną kartę płatniczą. Niemniej jednak grupą, która najczęściej z nich korzysta są osoby w wieku 18-24 lata, z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych aglomeracjach. Pozostali uważają, że gotówką płaci się znacznie szybciej i jest to znacznie bezpieczniejsze.
W sklepie Agito dbamy o komfort naszych klientów. Chociaż jesteśmy nowoczesną spółką wprowadzającą najnowsze technologie w tym nowe formy płatności, bierzemy pod uwagę fakt, że większość klientów wciąż korzysta z bardziej tradycyjnych sposobów. Ponad 80% naszych klientów płaci za zakupy przelewem bankowym, gotówką przy odbiorze, czy kartą podarunkową, zaś ok. 20% dokonuje płatności poprzez PayU. Wyraźnie jednak widać tendencję wzrostową tej ostatniej formy płatności, pod koniec roku oczekujemy jej udziału na poziomie ponad 30%. – mówi Szymon Bujalski, Dyrektor Zarządzający Agito
Jak odbieramy zakupy w e-sklepie?
W większości e-sklepów zamówione produkty są nam dostarczone przez firmę kurierską bezpośrednio do domu. To najwygodniejsza forma odbioru zakupów, ale zazwyczaj dodatkowo płatna. Zakupy możemy również odebrać sami w punkcie odbioru lub w paczkomacie, za co zapłacimy zdecydowanie mniej lub w ogóle. Zaletą internetowych zakupów jest też możliwość zwrotu produktów w ciągu 14 dni. W przypadku sklepu Agito często możemy liczyć na promocje z darmową dostawą kurierską przy zakupach powyżej określonej kwoty.
- Dostawa kurierska 66%
- Paczkomaty 19%
- Odbiór w punkcie 14%
- Dziś dostawa 1%
W tym wypadku popularność dostawy kurierskiej nie dziwi aż tak bardzo, jak to było w przypadku lidera płatności. Znacząco rośnie udział paczkomatów, które oferują pełen czasowy komfort odbioru, ale z drugiej strony ograniczone są wielkością przesyłki. Ich liczba w Polsce przekracza już 1100 punktów odbioru i cały czas rośnie. Odbiór w punkcie wybierają osoby, które najczęściej chcą sprawdzić zamówiony towar lub mają blisko do punktów odbioru osobistego.
Jakie produkty najczęściej odbieramy osobiście?
Top 15 najpopularniejszych zakupów w odbiorze osobistym otwierają pieluchy, następnie: dyski, klocki, żywność, myszy komputerowe, gry, tablety, notebooki, akcesoria do karmienia, perfumy damskie, karty graficzne, płyty główne, akcesoria do tabletów, puzzle i karty pamięci.
Reasumując, chociaż coraz bardziej przekonujemy się do możliwości zakupów jakie daje nam Internet to wciąż jednak jesteśmy przyzwyczajeni do tradycyjnych form płatności. Z pewnością tendencja ta będzie się zmieniać w czasie wraz z rozwojem sklepów internetowych, oraz wzrostem świadomości ich klientów. Sklepy powinny zatem nieustannie się rozwijać i dbać o swój dobry wizerunek. Nowoczesność platform i solidna marka w znaczący sposób przekłada się bowiem na postrzegany poziom bezpieczeństwa klienta. To zaś zachęca klientów do korzystania z większej ilości nowych funkcji sklepu, w tym właśnie nowych metod płatności, które mogą okazać się tańsze w obsłudze i lepiej monitorowane.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
-
Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-commerce powoli hamuje
-
Polacy o handlu internetowym
-
E-commerce rozkwita. W 2021 r. sprzedaż w internecie rozpoczęło 120 tys.
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)