eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Po co firmie intranet?

Po co firmie intranet?

2005-11-24 13:32

Przeczytaj także: Sieci intranet w Polsce w 2009 r.


Korzyści dla firmy

Firma może zyskać wiele, dzięki posiadaniu intranetu. Oto najczęściej wymieniane korzyści:

• przewaga rynkowa, dzięki szybkiej komunikacji pomiędzy różnymi jednostkami administracyjnymi w firmie,

• wymiana informacji o cechach nowych produktu/usługi pomiędzy różnymi działami zanim zostanie on wprowadzony na rynek - co pozwala go ulepszać,

• większa efektywność procesu wymiany wiedzy i doświadczeń,

• dzięki komunikacji pomiędzy różnymi jednostkami rozwój produktu i usługi jest znacznie szybszy i bardziej dopasowany do potrzeb,

• ograniczenie konieczności korzystania ze skrzynki pocztowej przy wymianie informacji pomiędzy pracownikami,

• oszczędność czasu oraz wzrost efektywności pracy, dzięki szybkiemu dostępowi do poszukiwanych informacji,

• zwiększenie zadowolenia pracowników, dzięki wygodnym rozwiązaniom komunikacyjnym (np. fora dyskusyjne i chaty),

• usprawnienie procesów biznesowych i pracy grupowej,

• wspieranie podnoszenia kwalifikacji, dzięki aplikacjom e-learningowym,

• obniżenie kosztów administracyjnych.

Przykładowe elementy intranetu

Przykładowe funkcje i moduły wspomagające proces komunikacji, to:

• Bazy danych – np. klientów, ofert, dokumentów, produktów ( CRM).

• Informacje wewnętrzne - ABC dla pracownika - np: informacje o urlopach, obecnych i nowych pracownikach, o ścieżce kariery, spotkaniach, wyjazdach firmowych.

• Komunikacja między pracownikami
- poczta korporacyjna – umożliwia wewnętrzną komunikację pomiędzy wszystkimi lub wybranymi użytkownikami Intranetu.
- forum dyskusyjne.

• Publikacja informacji z działów - dodawanie bieżących informacji o bieżącej pracy i sukcesach danego działu w przedsiębiorstwie.

• e-learning – systemy umożliwiający interaktywne prowadzanie szkoleń i kursów.

• Zarządzanie dokumentami – gotowe formularze, akty prawne, itp.; system wyszukiwania, aktualizowania i dodawania nowych dokumentów.

Z wdrożeniem intranetu wiążą się oczywiście nakłady pieniężne. W przypadku dużej firmy niezbędne będzie zaangażowanie więcej niż jednej osoby do aktualizowania informacji (można podzielić to np. między poszczególne działy). Niezbędne będzie również przeszkolenie pracowników, a także przekonanie ich do używania intranetu. Mimo tych wszystkich utrudnień, poniesione nakłady najczęściej szybko się zwracają, a pracownicy szybko doceniają aplikację, która ułatwia im wykonywanie codziennych biurowych czynności.

Wykorzystano dane z badania: "Intranety w Polsce" marzec 2005, autorstwa Contium S.A.
Przeczytaj także: Oferta Orange: Biznesowy VPN Oferta Orange: Biznesowy VPN

poprzednia  

1 2

oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL TEQUILA\DIGITAL

Więcej na ten temat: intranet, dzielenie się wiedzą

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: