Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
2014-09-25 13:21
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Według prognoz ZenithOptimedia wydatki na "tradycyjny" display będą rosły średnio o 15,8% rocznie do 2016 roku. Znacznie szybciej urosną w tym samym okresie wydatki na reklamę display w social media − średnio o 29,9% rocznie, a to dzięki wykorzystaniu przez reklamodawców znacznego wzrostu liczby użytkowników social media korzystających z urządzeń mobilnych oraz możliwości targetowania na urządzenia mobilne i desktop. Także video online, dostępne teraz na wielu urządzeniach: smartfonach, tabletach, konsolach do gier i w podłączonych do internetu telewizorach, daje reklamodawcom szereg nowych możliwości dotarcia do konsumentów. Zdaniem analityków ZenithOptimedia wydatki na reklamę video online będą rosły o 24,2% rocznie do 2016 roku.
Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły średnio o 14% rocznie do 2016 roku.
Według szacunków ZenithOptimedia w tym roku reklamodawcy przeznaczą 23,6% globalnych budżetów reklamowych na reklamę internetową. Oznacza to, że wydatki na online po raz pierwszy przewyższą łączne wydatki na reklamę w dziennikach i magazynach (22,7%). Według analityków do 2016 roku wydatki na reklamę w Internecie będą stanowiły 28,3% globalnych wydatków reklamowych, co zmniejszy różnicę między udziałami Internetu i największego medium − telewizji − z 15,9% do 9,9%.
fot. mat. prasowe
Udział mediów w globalnych wydatkach (%)
Wydatki na reklamę mobile (w urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach), rosną 6 razy szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów do 2016 roku wydatki na mobile będą rosły średnio o 51% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 8% rocznie.
Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2016 roku globalne wydatki na reklamę mobile sięgną kwoty 49,5 mld USD, co będzie stanowiło 30,4% wydatków na reklamę online i 8,6% wszystkich wydatków na reklamę. Mobile stanie się więc jeszcze przed końcem 2016 roku czwartym co do wielkości medium, a wartość wydatków na reklamę w urządzeniach mobilnych będzie wyższa niż w radio, magazynach i outdoorze.
Obecnie mobile jest największym motorem wzrostu wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2013–2016 reklama mobile przyniesie 42% wzrost wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja, która przyczyni się do 30% wzrostu. Kolejne 28% wzrostu przyniesie reklama online na urządzeniach stacjonarnych (desktop).
fot. mat. prasowe
Udział we wzroście globalnych wydatków reklamowych w podziale na media
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)