eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Fanpage na Facebooku: jak pisać posty

Fanpage na Facebooku: jak pisać posty

2014-07-24 10:15

Przeczytaj także: Phishing: cyberprzestępcy atakują portale społecznościowe


Grafik potrzebny od zaraz

Na prasę decyduje się coraz mniejsze grono czytelników. Część wybiera internetowe portale, gdzie wiadomości podawane są szybciej, a Ci, którzy chcą jeszcze sprawniej dotrzeć do meritum wybierają media społecznościowe. Przenosimy się z tekstu na obraz, bo tak jest prościej. Poza tym obraz przyciąga, jest atrakcyjny i nośny, a co za tym idzie – chętniej odbierany. Dlatego, oprócz odpowiednio dobranego tekstu, do postu warto dołączyć grafikę. Jeśli mamy takie możliwości, najlepiej aby była przygotowana przez grafika i spójna z koncepcją całego profilu. Dzięki używaniu takich samych motywów, które będą przewijać się przez profil, użytkownik zapamięta i będzie kojarzył daną formułę z marką. Kolorystyka powinno być jednolita także z identyfikacją marki, np. fioletowy – Milka, zielono-żółty – BP lub granatowy – Nivea. Jeśli jednak nie mamy wyboru i musimy korzystać z ogólnodostępnych źródeł, mimo wszystko starajmy się wprowadzić jednolity element, dla przykładu logo w jednym rogu. Udostępniając post razem ze zdjęciem w świat pójdzie informacja kto go zamieścił. W ten sposób docieramy do szerokiego grona odbiorców i powiększamy zasięg o nowych.

Zaglądaj w statystyki

Rozbudowując się Facebook zyskał nie tylko nowy interfejs czy funkcjonalności. Zmianie uległy także możliwości sprawdzenia jakości naszych postów. Mając stronę możemy na bieżąco przyglądać się zmieniającym się wykresom i liczbom. Ilość wyświetleń postu, ilość kliknięć, ilość polubień czy sprecyzowana grupa docelowa to tylko kilka z szeregu funkcji, jakimi darzy nas moduł Statystyk. Ciekawą opcją jest sprawdzenie, jakiego dnia i o której godzinie ruch jest największy. Tym samym możemy celować w konkretną datę, by dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Równie przydatne jest znalezienie formy jaką najchętniej czytają nasi fani, czy lubią otrzymać post ze zdjęciem, linkiem, filmem czy może sam tekst. Analizując i próbując różne typy informacji znajdziemy złoty środek, dzięki któremu dotrzemy nie tylko do szerokiego audytorium, ale przede wszystkim jakościowego.

Pokuś się o więcej

Jeśli potrzebujesz natychmiastowych efektów lub masz ciekawą rzecz do zaoferowania i chcesz podzielić się nią nie tylko z fanami warto sięgnąć po opcję postu reklamowego. W tym zakresie także mamy kilka opcji do wybrania. Możemy promować konkretny post lub cały profil. Najważniejsze, że docieramy tylko do tych, na których nam zależy. Wybieramy: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowania. Kwoty kampanii są wyjątkowo niskie, bo zaczynają się już od 10 zł. Nie szarżujmy jednak zbyt mocno, przeładowanie i zbyt długie promowanie postu znudzi odbiorcę, który poczuje nachalność z naszej strony. Opcję wybierajmy więc z umiarem i w odpowiednich sytuacjach – ciekawy konkurs, promocja, rabat etc.

Jeśli chcesz nauczyć się obsługi Facebooka zacznij działać. W tym wypadku umiejętności przychodzą z czasem, a fundamentalna wiedza będzie dobra na początku przygody z social media. Każdy profil jest jednak inny i każdy ma inny target. Śledzenie i baczne obserwowanie tego, co dzieje się na profilu pozwoli nam na wysnucie wniosków i zaplanowanie dalszych kroków. Uczmy się na własnych przykładach, ale nie popełniajmy błędów innych.

Izabela Gorlicka

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: