eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zadania menedżera ds. social media

Zadania menedżera ds. social media

2014-07-10 10:39

Przeczytaj także: Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku


4. Pracownik działu obsługi klienta

Osoba prowadząca działania z zakresu social media stanowi głos całego przedsiębiorstwa i zwraca się do wielu rodzajów publiczności - klientów, potencjalnych klientów, dziennikarzy i fanów. Każdego dnia, menedżer ds. social media będzie musiał odpowiadać na pytania i komentarze dotyczące firmy i produktów jakie ona oferuje. Całkiem często komentarze umieszczane przez użytkowników nie należą do najbardziej pozytywnych. Właśnie dlatego menedżer powinien umieć komunikować się z ludźmi na różnych etapach ścieżki zakupowej i szybko rozwiązywać problemy klientów.

Potrzebne umiejętności:
Umiejętność skutecznej komunikacji, szybka adaptacja do nowych sytuacji, spokój, chęć rozwiązywania problemów klientów

5. Zarządca społeczności

Częścią procesu budowania grupy fanów w mediach społecznościowych jest pomoc w nawiązywaniu kontaktów między członkami poszczególnych społeczności. Aktywne społeczności nie komunikują się wyłącznie z administratorem kont w social media. Użytkownicy wchodzą raczej w interakcje między sobą, co zwiększa jednocześnie zakres odpowiedzialności menedżera ds. social media.

Zarządzanie społecznością wymaga wielu godzin pracy. Na podstawowe zadania w tym zakresie składa się zadawanie pytań rozbudzających dyskusje, moderowanie dyskusji oraz unieszkodliwianie ludzi, którzy spamują lub rozpraszają działalność społeczności.

Potrzebne umiejętności:
Zaradność, przedsiębiorczość, umiejętność nawiązywania i prowadzenia dyskusji

Jak osiągnąć pozytywne rezultaty?

Umiejętne dzielenie się treściami w social media może przyciągnąć odwiedzających na stronę internetową, sprawić, że ulegną oni konwersji i staną się potencjalnymi klientami. Ponad 50% przedsiębiorstw twierdzi, że udało im się pozyskać klienta przy pomocy Facebooka, około 40% pozyskało klienta dzięki LinkedIn, a 35% dzięki Twitterowi. Jak widać, posiadanie właściwej osoby na stanowisku menedżera ds. social media może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu w działalności nie tylko marketingowej, ale i czysto biznesowej!

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: