eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak pozyskać klientów za pomocą strony www

Jak pozyskać klientów za pomocą strony www

2014-07-15 00:10

Jak pozyskać klientów za pomocą strony www

Jak pozyskać klientów za pomocą strony internetowej © fot. mat. prasowe

Jednym z najlepszych sposobów na zbudowanie bazy potencjalnych klientów za pomocą inbound marketingu jest przygotowanie świetnej, bezpłatnej oferty na stronie internetowej. Może to być ebook, raport, webinarium, newsletter, subskrypcja bloga … Lista opcji jest naprawdę długa, jednak wiele firm wykorzystuje tę taktykę jedynie do pewnego stopnia. A to często powstrzymuje klientów od podjęcia pożądanej akcji.

Przeczytaj także: 16 porad dla start-upów jak zdobyć nowych klientów

Jakie błędy najczęściej popełniają w tym zakresie branżowi specjaliści? Oto lista rzeczy, które utrudniają proces pozyskiwania potencjalnych klientów ze strony internetowej:

1. Brak atrakcyjnej oferty i formularza zapisu

Wiele osób rozpoczyna działania związane z inbound marketingiem od stworzenia kilku ebooków lub raportów i umieszczenia ich na stronie z "zasobami". Jeśli należysz do tych osób, nie przejmuj się. Wszyscy mówią, że należy tworzyć znakomite treści, jednak czasami nie wiadomo do końca co z nimi zrobić, aby uzyskać realne korzyści biznesowe. Niestety, tyczy się to znacznej część osób odpowiedzialnych za marketing internetowy – wielu po prostu nie wie do końca co zrobić z nowo utworzonymi treściami (oprócz umieszczenia ich na stronie internetowej i zamieszczenia do nich linka w mediach społecznościowych).

Kiedy ludzie pobiorą i przeczytają już publikowane przez Ciebie treści, czy będziesz w stanie dalej się z nimi kontaktować? Czy wiesz jaka liczba użytkowników pobrała poszczególne treści? Czy przyczyniają się oni do sukcesu Twojej organizacji?

Nie będziesz w stanie odpowiedzieć na te pytania, jeśli treści które przygotowujesz będą udostępniane całkowicie za darmo. Oczywiście, bezpłatne treści również mają swoje miejsce na odpowiednim etapie ścieżki zakupowej klientów. W większości przypadków, należy jednak zachęcić odwiedzających do wypełnienia formularza kontaktowego znajdującego się na landing page. Tylko w ten sposób utrzymasz z nimi regularny kontakt. Dowiesz się również ilu potencjalnych klientów udało się pozyskać i pokażesz im kolejne kroki, które należy podjąć, aby skorzystać z Twoich usług.

2. Landing pages są mało interesujące

Być może uważasz, że ebook, który masz w zanadrzu jest arcydziełem i na zawsze zmieni sposób w jaki klienci myślą o usługach w Twojej branży. Być może masz rację. Jeśli jednak landing page nie jest wystarczająco interesujący, użytkownicy nigdy nie zechcą poznać jego treści.
Najgorsze landing pages nie mają zdjęć, zawierają długie paragrafy i formularze ze zbyt dużą liczbą pól. Przeciętni użytkownicy nie mają czasu na przekopywanie się przez wszystkie korzyści płynące ze skorzystania z Twojej oferty, ani na wypełnianie długiego formularza, który wymaga udostępnienia znacznej ilości danych osobowych. Oto kilka wskazówek odnośnie landing page:
  • Spraw, aby tekst strony był krótki i konkretny
  • Dodaj zdjęcie, które zachęci odwiedzających do podjęcia akcji
  • Formularze powinny być jak najmniej skomplikowane
3. Nie do końca wiadomo o czym jest landing page

Istnieje kilka elementów landing page, które powinny w jasny sposób przedstawiać ofertę:
  • Nagłówek
  • Zdjęcie powiązane z ofertą
  • Zachęcenie do podjęcia akcji znajdujące się obok formularza
Jeśli aktualnie posiadasz landing page, upewnij się, że wszystkie te elementy są na właściwym miejscu. Bez tego, klienci szybko opuszczą Twoją stronę!

4. Formularz kontaktowy jest zbyt długi

Jeśli formularz jest zbyt długi, ludzie poczują się zniechęceni do jego wypełnienia (nawet jeśli byli szczerze zainteresowani ofertą). Czas to pieniądz, a internauci są coraz bardziej leniwi, zwłaszca jeśli chodzi o wypełnianie długich formularzy. Jeśli oferta jest skierowana do ludzi, którzy nie mają większego pojęcia o Twojej działalności, pola typu "Imię", "Nazwisko" i "Email" powinny w zupełności wystarczyć.

Niekiedy w formularzu można jednak zawrzeć więcej pól. Pozwoli to wywoływać następujące akcje:
  • Kwalifikowanie potencjalnych klientów. Odpowiedzi w poszczególnych polach pozwolą na zdeterminowanie jakości poszczególnych okazji sprzedażowych.
  • Przypisanie potencjalnych klientów do handlowców. Organizacja działań zespołu sprzedażowego może w pewnym stopniu opierać się na odpowiedziach udzielonych w poszczególnych polach (np. lokalizacja lub wielkość firmy).
5. Formularz kontaktowy nie działa poprawnie

Zawsze przetestuj formularz po założeniu landing page. Bardzo często można spotkać landing page, który nie przekierowuje użytkowników do właściwej strony z potwierdzeniem zapisu. W większości przypadków, oznacza to, że potencjalni klienci nie trafiają nawet do Twojej bazy danych.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • proinnowacyjni.pl / 2014-07-15 16:50:51

    Strona internetowa to doskonałe narzędzie do promocji swojej firmy. Nasz klaster stara się korzystać z tego jak najlepiej odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: