eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing bezpośredni - direct mailing

Marketing bezpośredni - direct mailing

2014-06-13 00:33

Przeczytaj także: Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?


Kupon z kopertą

Jeśli wyślesz kupon zamówieniowy wraz z kopertą zwrotną, prawdopodobnie więcej osób odpowie na twoją ofertę.
Z drugiej strony koperta to dla ciebie dodatkowy koszt. Podziel więc wysyłkę na dwie części i zmierz, który sposób pozyskiwania odpowiedzi od klientów (kupony z kopertą lub bez) przynosi lepsze rezultaty. Innym rozwiązaniem jest wydrukowanie kuponu, który można zgiąć tak, że treść zamówienia znajduje się w środku, a adres na zewnątrz.

Wyjście awaryjne

Na twoim kuponie powinny się znaleźć różne warianty odpowiedzi. Nawet jeśli klient nie zamówi twojego produktu, być może zamówi katalog. Dzięki temu będziesz miał więcej adresów w swojej bazie danych. Oto przykładowe odpowiedzi:
  1. Tak, zamawiam...
  2. Proszę przesłać mi katalog.
  3. Nie, dziękuję. Proszę mi jednak przysłać następną ofertę.
  4. Nie, dziękuję, nie potrzebuję oferowanych przez Państwa produktów.
Foldery reklamowe

Przygotowując folder, pamiętaj o kilku istotnych szczegółach:
  • Odcinek zamówieniowy powinien być dobrze widoczny – formularz umieszczony na folderze wielkości A4 powinien zajmować około 1/3 powierzchni formularza.
  • Na formularzu umieść dokładne wskazówki dotyczące zamówienia, najlepiej w formie gotowych sformułowań, np.: „Tak! Proszę mi przesłać następujące produkty”. Umieść także jasną wskazówkę dotyczącą sposobu oznaczenia zamówienia, np.: „Wpisz ilość w kratce znajdującej się obok nazw produktów”.
  • Wyznacz miejsce, w którym zamawiający ma umieścić swoje dane. Przeznacz na to odpowiednio dużo miejsca.
  • Podaj formy płatności i poproś o zaznaczenie którejś z nich.
  • Zakoduj wysyłkę (więcej na ten temat przeczytasz w dalszej części).
Do oderwania lub odcięcia

Blankiety z perforacją ułatwiającą oderwanie odcinka zamówieniowego są popularne i bardziej zachęcają do złożenia zamówienia niż te z adnotacją „tu odetnij”. Podczas gdy zamawiający szuka nożyczek, by odciąć kupon, coś może mu przeszkodzić i zamówienie nigdy nie zostanie wysłane.

Za umieszczenie na ulotkach perforacji nie zapłacisz dużo, a możesz wiele na tym zyskać. Dopilnuj, by przy perforacji znalazła się widoczna kolorowa (najlepiej czerwona) linia, aby zamawiający wiedział, w którym miejscu oderwać kupon.

Możesz także dołączyć osobny kupon do innych materiałów promocyjnych. Na kuponie powinno być dostatecznie dużo miejsca na złożenie zamówienia.

W odpowiednim miejscu umieść swój adres, tak aby klient nie musiał go sam wypisywać, a także warunki płatności za zamówiony produkt (np. za pobraniem pocztowym, gdy klient płaci przy odbiorze przesyłki na poczcie, lub przelewem na konto, gdy klient płaci po otrzymaniu towaru).

Zapowiedz się

Aby kupon zamówieniowy był widoczny i przyciągał uwagę klientów, musi się wyróżniać. Możesz na przykład wydrukować kupony z elegancką obwódką, aby sprawiały wrażenie ważnego dokumentu.

Na kilka dni przed wysłaniem reklamy bezpośredniej możesz wysłać jej zapowiedź, by uświadomić klientowi, że wydarzy się coś wyjątkowego.

Oto przykłady zapowiedzi: „W przyszłym tygodniu dokładnie sprawdzaj swoją skrzynkę pocztową!” albo: „Zwróć uwagę na ofertę, którą otrzymasz za parę dni!”.

Reklama mailowa

Wysyłka bezpośrednia dokonywana pocztą elektroniczną stała się w ostatnich latach bardzo popularna, a liczba otrzymywanych maili reklamowych rośnie lawinowo. Na początku odbiorcy reklamy mailowej byli nastawieni bardzo wrogo do tej formy reklamy. Wynikało to z tego, że otrzymywane maile były w większości tak zwanym „spamem”, czyli niezamówioną reklamą dokonywaną w ramach wysyłki masowej. Obecnie rynek dojrzał i zwiększył się poziom akceptacji dla reklamy mailowej.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: