eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek słodyczy w Polsce 2013

Rynek słodyczy w Polsce 2013

2014-04-21 00:35

Przeczytaj także: Globalny rynek czekolady przed zmianami


Kluczowym trendem, który w przyszłości będzie miał wpływ na cały rynek słodyczy, jest coraz większa rola dyskontów. Obecnie odpowiadają one za blisko 40% sprzedaży słodyczy, a według firm biorących udział w badaniu KPMG znaczenie dyskontów jeszcze wzrośnie.

- Dyskonty zostały uznane jednomyślnie za najbardziej perspektywiczny kanał dystrybucji słodyczy w Polsce. Wszystkie badane firmy są zdania, że dyskontom uda się jeszcze zwiększyć swój udział w rynku. Na drugim biegunie znajdują się małe sklepy osiedlowe i sklepy z obsługą zza lady. Ponad 70% badanych firm uważa, że w następnych latach sprzedaż w tego typu sklepach będzie spadać - mówi Rafał Wiza, Dyrektor w KPMG w Polsce.

fot. mat. prasowe

Kanały dystrybucji słodyczy w Polsce, 2013 r.

Kluczowym trendem, który w przyszłości będzie miał wpływ na cały rynek słodyczy, jest coraz większa rola dyskontów.


Polski konsument jest tradycjonalistą

Aż 84% Polaków lubi słodycze, a ponad 90% je kupuje, wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez KPMG. Dla jednej trzeciej Polaków słodycze stanowią element codziennej diety, przy czym 11% nawet kilka razy dzienne zjada coś słodkiego. W sumie 68% sięga po słodycze co najmniej 2 razy w tygodniu. Do najczęściej wybieranych produktów należą cukierki czekoladowe, batony, czekolada gorzka i mleczna oraz ciastka.

fot. mat. prasowe

Częstość spożywania słodyczy przez badanych konsumentów

Dla jednej trzeciej Polaków słodycze stanowią element codziennej diety, przy czym 11% nawet kilka razy dzienne zjada coś słodkiego.


Wyniki badania KPMG sugerują, że Polscy konsumenci są tradycjonalistami. Ponad połowa badanych konsumentów jest otwarta na degustowanie nowych i nietypowych kompozycji smakowych, ale jednocześnie 90% deklaruje, że na co dzień preferuje wyroby klasyczne.

- Nowatorskie produkty stanowią ważne uzupełnienie oferty producentów, ale nie zastąpią słodyczy tradycyjnych. Podczas gdy w takich krajach jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania słodycze z egzotycznymi dodatkami mają duże grono zwolenników, w Polsce większość konsumentów traktuje tego typu produkty jako ciekawostkę, ale nie kupuje ich regularnie. Stosunkowo najwięcej zagorzałych zwolenników nowych receptur jest wśród osób do 24 roku życia. Prawie jedna piąta ankietowanych w tej grupie (18%) twierdzi, że preferuje smaki nietypowe – wyjaśnia Piotr Grauer, Dyrektor w KPMG w Polsce.

O raporcie:
Celem raportu „Rynek słodyczy w Polsce” jest zaprezentowanie jak najpełniejszego obrazu tego rynku i perspektyw jego rozwoju. Analiza przeprowadzona została w podziale na trzy części. W ramach analizy danych wtórnych wykorzystano m.in. dane GUS, Eurostatu, Euromonitor International oraz GfK Polonia. Badanie konsumentów zrealizowane zostało z udziałem firmy badawczej Norstat na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków. Badania przedsiębiorstw działających na rynku słodyczy w Polsce przygotowano na podstawie badania ankietowego przy wsparciu Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco. W badaniu wzięły udział firmy odpowiedzialne za blisko połowę wartości przychodów sektora. Respondentami były osoby ze ścisłego kierownictwa firm.

Przeczytaj także: Rynek czekolady a święta Rynek czekolady a święta

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: