eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?

Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?

2014-04-15 12:53

Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?

Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać? © apops - Fotolia.com

Raport wykonany przez portal Interaktywnie.com z marca potwierdza, że klienci oczekują od e-sprzedawców przede wszystkim wiarygodności. W kilku krokach podpowiadamy jak ta wiedza może przełożyć się na sprzedaż w e-sklepie.

Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym

Sklep internetowy jako działalność gospodarcza jest dobrym pomysłem pod warunkiem, że będzie prowadzony z uwagą i profesjonalnie, zwracając szczególną uwagę na dobrą komunikację z użytkownikiem, możliwość wyrażania opinii i przejrzystość (klient jeszcze przed zakupem musi wiedzieć do czego będzie się zobowiązywał zawierając transakcję). Wtedy internetowy sprzedawca ma szansę systematycznie poszerzać grono odbiorców swojej oferty.

E-sklepowy przewodnik

Postawmy się na chwilę w sytuacji własnego klienta. Może się zdarzyć, że coś co wydaje nam się oczywiste, np. procedura dokonywania zakupu w naszym sklepie jest dla osoby z zewnątrz skomplikowana lub brakuje informacji, jakie kroki są wymagane do tego, żeby sfinalizować transakcję. To może wywołać irytację i skutkować rezygnacją z zakupów czyli tzw. porzuceniem koszyka. Krótka instrukcja dotycząca wymaganych danych czy kolejnych etapów, które trzeba przejść może się okazać bardzo pożyteczna dla użytkownika.

Twórz potrzeby, sprzedawaj emocje

Zdarza się, że użytkownicy nie potrafią precyzyjnie określić, czego tak naprawdę potrzebują. Odwiedzają sklep internetowy tematycznie, bez sprecyzowanych oczekiwań co do konkretnego produktu. W stacjonarnym sklepie taką rolę odgrywa dobry sprzedawca, dzięki któremu sklep i produkty nabierają nowego wymiaru. Ponieważ sprzedaż jest sztuką, warto zainwestować w takie funkcjonalności witryny lub w taki jej projekt graficzny, który skutecznie przyciągnie użytkownika. Zadaniem internetowego sprzedawcy jest przedstawienie szerokiego wachlarza różnych rozwiązań, które mogą zaspokoić potencjalne potrzeby konsumenta. Użytkownika mogą motywować różnego rodzaju przesłanki, między innymi te oparte na emocjach. Wiele produktów wybieramy ze względu na ich specyficzne właściwości, ponieważ zaspokajają jakieś nasze potrzeby. Wiele zależy od siły przekonywania i odpowiednich argumentów.

fot. apops - Fotolia.com

Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?

Pokaż swojemu klientowi, że łatwo się z Tobą skontaktować w razie pytań i wątpliwości – umieść w widocznym miejscu nr telefonu lub okienko komunikatora.


Pozyskaj opinie od klientów

Sporo osób zwraca uwagę na konieczność traktowania klienta indywidualnie, ze zrozumieniem jego ewentualnego problemu czy jakąkolwiek inną pomocą. Klient powinien już po pierwszych kilkunastu sekundach przekonać się, że ma do czynienia ze sklepem, który jest bezpieczny i cieszy się zaufaniem użytkowników. Dlatego warto postarać się o miejsce na opinie klientów, którzy już mieli okazję skorzystać z naszych usług. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i często przed dokonaniem zakupu, jeśli nie są pewni czy mogą zaufać konkretnemu sklepowi, szukają opinii w internecie. Jednak istnieje ryzyko, że opuszczając witrynę sklepu, więcej na nią nie powróci. Aby temu zapobiec, warto stworzyć podstronę, która będzie odsyłała do opinii na temat obsługi sklepu i oferowanych produktów. Dzięki temu wzrasta wiarygodność.

Zleć audyt sklepu

Jedną z możliwości jest także inwestycja w audyt strony sklepu. Firmy, które świadczą takie usługi, oferują swoim klientom umieszczenie logo, które jest gwarancją, że sklep internetowy jest zweryfikowany pod kątem bezpieczeństwa. Dzięki temu oznaczeniu umieszczonemu na stronie głównej klient, wchodząc na stronę od razu zauważa, że sklep internetowy jest godny zaufania. Warto również korzystać z porównywarek cen, które umożliwiają wystawianie opinii nie tylko o produkcie, ale przede wszystkim o obsłudze e-sklepu. Warto przyjrzeć się przyczynom, dla których nasza oferta nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem a sklep renomą. Jeśli jednak uda Ci się zrealizować podpowiedzi, istnieje spora szansa na to, że pozyskasz stałych klientów.

O czym jeszcze pamiętać?:
  • sprawdź czy Twój sklep internetowy ma przejrzystą grafikę, która współgra z branżą i wspiera łatwe poruszanie się po witrynie e-sklepu – pamiętaj o dobrym pierwszym wrażeniu;
  • pokaż swojemu klientowi, że łatwo się z Tobą skontaktować w razie pytań i wątpliwości – umieść w widocznym miejscu nr telefonu lub okienko komunikatora;
  • pamiętaj o poprawnie skonstruowanym regulaminie sklepu – sprawdź czy nie zawiera niedozwolonych klauzul lub sformułowań, które mogą wzbudzić nieufność;
  • umieszczaj branżowe aktualności, informacje o nowościach w sklepie – będzie to sygnał, że starasz się wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów;
  • pomóż użytkownikowi wybrać odpowiedni produkt – dzięki krótkiemu poradnikowi ułatwisz klientowi podjęcie decyzji o zakupie towaru dostępnego w Twoim sklepie.

Urszula Witkowska,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • sky-shop.pl / 2014-05-17 22:02:57

    Opinie klientów to niezwykle ważny aspekt - pozytywne skutecznie zachęcają, negatywne potrafią pokonać najlepszą reklamę prasową czy telewizyjną. Warto jakością sklepu walczyć o pozytywne rekomendacje. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: