eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polaków zakupy modowe w sieci

Polaków zakupy modowe w sieci

2014-03-18 12:53

Polaków zakupy modowe w sieci

Zakupy odzieżowe przeniosły się do Internetu © Picture-Factory - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Zakupy odzieżowe przeniosły się do Internetu. Coraz chętniej kupujemy w sieci odzież, obuwie oraz akcesoria. Z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius wynika, że średnia wartość zakupów wynosi 250 złotych. Zauważalnym trendem wśród kupujących jest jednak porzucenie koszyka, którym kończy się 67 procent rozpoczętych transakcji.

Przeczytaj także: Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online

Jak pokazuje przeprowadzona analiza, średnia wartość zamówienia w sklepach z branży modowej sięga 254 złotych, z kolei średnia cena oferowanego produktu to 146 złotych. Spośród tych internautów, którzy wrzucają towar do wirtualnego koszyka, jedynie co trzeci finalizuje transakcję, 2/3 z nich porzuca wirtualny koszyk i opuszcza stronę e-sklepu, nie decydując się na zakup.

Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta od e-handlu firmy Gemius, uwagę zwraca wysoki odsetek porzuceń koszyka. – Może to świadczyć o niepewności internauty co do prawa zwrotu towaru, jaka towarzyszy e-klientom. Tylko niektóre serwisy jasno komunikują prawa konsumenta w tym zakresie, a jeszcze rzadziej wydłużany jest standardowy czas zwrotu. Może to być spowodowane również kosztem dostawy, który często zaskakuje klienta na etapie koszyka i finalizacji transakcji, albo ograniczonym zaufaniem do sklepu, wynikającym z braku opinii klientów, certyfikatów czy ograniczonej ilości form płatności – uważa ekspert.

fot. mat. prasowe

Ruch na stronach e-sklepów

Z badań wynika również, że średni czas pobytu na stronach e-sklepów wynosi niespełna siedem minut (6 min. 56 s.). W ramach jednej wizyty e-klient dokonuje średnio 7 odsłon.


Z badań wynika również, że średni czas pobytu na stronach e-sklepów wynosi niespełna siedem minut (6 min. 56 s.). W ramach jednej wizyty e-klient dokonuje średnio 7 odsłon. Z kolei wskaźnik porzuceń, który pokazuje ile procent klientów opuszcza stronę generując tylko jedną odsłonę, czyli wchodzi na nią i z niej wychodzi, wynosi 39 proc.

fot. mat. prasowe

e-koszyk

Spośród tych internautów, którzy wrzucają towar do wirtualnego koszyka, zdecydowana większość opuszcza e-sklep nie kończąc transakcji (67 proc.), a co trzeci internauta kupuje wybrany towar (33 proc.).


– Stosunkowo niski wskaźnik porzuceń strony wskazuje na dominację dużych, rozpoznawalnych marek, na których strony wchodzimy bezpośrednio lub wpisując ich nazwę w wyszukiwarce – twierdzi Mateusz Gordon. – Większość z odwiedzających e-sklepy to klienci powracający. Ponadto niski wskaźnik odrzuceń sugerować może efektywnie prowadzone działania retargetingowe, czyli powtórne komunikaty kierowane do tych, którzy już odwiedzili stronę e-sklepu, lecz np. porzucili koszyk zakupów. Z kolei dobrze spersonalizowane serwisy największych marek, które cechuje dobra nawigacja, skutecznie utrzymują użytkownika pod swoim adresem – wyjaśnia ekspert.

fot. mat. prasowe

Współczynnik konwersji

0,80 procenta - tyle wizyt w e-sklepie kończy się złożeniem zamówienia.


Okazuje się, że najczęściej klienci e-sklepów z przeanalizowanej branży nabywają dwa przedmioty. Zdaniem Gordona, świadczy to o mało skutecznym systemie rekomendacji dodatków, które uzupełniłyby zakup. – W sklepach stacjonarnych wszyscy wiedzą, że najlepiej sprzedaje się to co jest na manekinie. Ludzie dostają gotową kompozycję. Stąd też rosnący na Zachodzie trend w postaci oferowania produktów modowych na zdjęciach modelek i modeli umieszczanych w e-sklepie. Na tym modelu opiera się layout wielu internetowych sklepów. Klikając w wybrany produkt, który dostrzeżemy na zdjęciu czy nawet animacji, przechodzimy do podstrony tego przedmiotu, jego specyfikacji, rekomendacji, rozmiarów, ceny, aż po możliwość umieszczenia go w koszyku – wyjaśnia ekspert.

fot. mat. prasowe

Wartość

Średnia wartość zamawianego przedmiotu sięga 146 złotych.


Informacje o badaniu
Dane pochodzą pilotażowego badania, przeprowadzonego w styczniu 2014 roku. GemiusShopMonitor to unikalne w skali globalnej rozwiązanie analityczne dedykowane branży e-commerce. Platforma została uruchomiona w połowie listopada 2013 roku. Daje możliwość porównania wyników z otoczeniem konkurencyjnym. Dzięki niemu przedsiębiorcy z branży e-commerce mogą zestawić wyniki swoich witryn z zagregowanymi danymi rynkowymi. Do badania przystąpiło 300 sklepów ze wszystkich branż.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • sky-shop.pl / 2014-05-17 22:04:22

    Klienci coraz częściej kupują, a odpowiedzią na ich potrzeby są nowe sklepy internetowe, które powstają jak grzyby po deszczu! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: