eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Malvertising nową formą zagrożeń w Internecie

Malvertising nową formą zagrożeń w Internecie

2014-02-20 09:18

Malvertising nową formą zagrożeń w Internecie

Malvertising © faithie - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jako że malvertising jest aktualnie, jako nowość w centrum uwagi w świecie przestępczości, twórca oprogramowania antywirusowego Bitdefender przedstawia szerszą perspektywę tego niepokojącego zjawiska.

Przeczytaj także: Mniej ataków hakerskich na polskie firmy. Nanocore zdetronizował Emotet

Malvertising to nazwa złożona ze słów malware (złośliwe programy) i advertising (reklama). Reklamy często są odsprzedawane przez kolejne strony. Dlatego, prawie niemożliwym jest wyśledzenie, kto je umieścił, a przestępcy dodatkowo bardzo umiejętnie ukrywają swoje działania. Działanie polega na umieszczaniu złośliwego kodu lub skryptu w reklamach, który aktywowany jest po kliknięciu w nią. Oto najważniejsze z ostatnich statystyk opublikowanych przez naukowców Bitdefender w Virus Bulletin:

fot. mat. prasowe

Malvertising nową formą zagrożeń w Internecie

Malvertising to nazwa złożona ze słów malware (złośliwe programy) i advertising (reklama).


  1. Oczekuje się, że w 2014 r. cyberprzestępcy, skupią się bardziej niż kiedykolwiek na zysku z malvertising’u;
  2. Miliony użytkowników na całym świecie jest narażonych na złośliwe oprogramowanie, spam, phishing i oszustwa, używając legalnych witryn internetowych, takich jak portale gazet i usług poczty e-mail.
  3. Nawet rozgłos wokół niedawnego ataku malvertising na Yahoo nie zakończył rosnącej fali rozprzestrzeniania złośliwych ogłoszeń w Internecie. Bitdefender odkrył właśnie niebezpieczne reklamy w USA na Yahoo! Messenger Insider;
  4. Oprócz gier i reklam, oszuści zarabiają również na z tworzeniu fikcyjnych stron internetowych, które wyglądają jak te utworzone przez legalne firmy;

Badania wykazały, że prawie 7% stron docelowych na platformach reklamowych stanowią poważne zagrożenia dla użytkowników komputerów. Dominuje właśnie malvertising, który ma formę fałszywych ofert, ogłoszeń, reklam i oszustw finansowych. Za pomocą swoich przynęt na wielu platformach reklamowych, oszuści mogą pomnożyć swoje szanse na zarabianie pieniędzy przy minimalnym wysiłku, dlatego coraz częściej korzystają z tego rodzaju ataków.

Kolejna istotną konkluzją jest to, że najgroźniejszymi zagrożeniami promowanymi przez reklamy nie są te znalezione między pornografią a randkami online, ale te na biznesowych i informatycznych witrynach. Podsumowując, użytkownicy powinni być bardziej ostrożni w kontaktach z reklamami internetowymi.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: