eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski rynek reklamy online 2011

Polski rynek reklamy online 2011

2011-03-23 12:36

Polski rynek reklamy online 2011

Wydatki na reklamę internetową w Polsce © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Jaka jest wartość polskiego i światowego rynku e-reklamy? Co sądzą polscy użytkownicy sieci o reklamie internetowej? Która marka w ubiegłym roku najintensywniej była promowana w polskiej sieci? Jakie trendy w przyszłości zdominują rynek reklamy online? Czy zjawiska takie jak geolokalizacja czy grywalizacja zagoszczą na dobre w polskiej sieci? To tylko niektóre z pytań, na które można znaleźć odpowiedź w raporcie serwisu Internet Standard pt. "adStandard 2011". Partnerem wydania jest system obsługi płatności Przelewy24.pl.

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010

Raport adStandard 2011 to ponad 130-stronicowe kompendium wiedzy o reklamie w polskim Internecie i nowych trendach w branży e-marketingu. W dziewięciu obszernych rozdziałach dziennikarze serwisu Internet Standard i zewnętrzni eksperci przyglądają się reklamie internetowej z trzech różnych perspektyw: reklamodawcy, wydawcy oraz internauty.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę internetową w Polsce

Wydatki na reklamę internetową w Polsce

W pierwszej części publikacji znalazły się najnowsze dostępne dane dotyczące wartości rynku reklamy online w Polsce i na świecie. Jak wykazała najnowsza fala badania IAB AdEx, wydatki na tę formę marketingu w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyły się o 17% i osiągnęły wartość 1 mld 578 mln zł. Do internetu trafia już co siódma złotówka przeznaczana na reklamę w naszym kraju, a więc jest to obecnie drugie po telewizji najważniejsze medium (według danych domu mediowego Starlink).

Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklamy internetowej, najważniejszą formą w 2010 r. w polskim Internecie pozostawała reklama graficzna z 45-procentowym udziałem w łącznych obrotach rynku, choć w porównaniu z 2009 r. udział ten zmniejszył się o 2 pkt proc. Stale rośnie natomiast odsetek wydatków na działania marketingowe w wyszukiwarkach. W ub.r. na tę formę promocji wydano już 473 mln zł, co stanowi 30% łącznych przychodów branży.

fot. mat. prasowe

Udział wydatków na poszczególne formy reklamy internetowej w Polsce

Udział wydatków na poszczególne formy reklamy internetowej w Polsce


Kolejna część raportu to subiektywny przegląd nowych trendów w sieciowym marketingu, przygotowany przez Natalię Hatalską, autorkę branżowego bloga Hatalska.com. Autorka przygląda się m.in. takim zjawiskom jak defriending (usuwanie znajomych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter) czy life-streaming (relacjonowanie własnego życia w sieci "na bieżąco"), a także technologiom oferującym nowe możliwości pozyskiwania klientów (np. geolokalizacja czy technologie zbliżeniowe).

Na potrzeby raportu adStandard 2011 redakcja serwisu Internet Standard oraz Interaktywny Instytut Badań Rynkowych przeprowadziły wspólne badanie stosunku polskich internautów do reklamy online. Użytkownicy sieci odpowiedzieli na 30 szczegółowych pytań dotyczących tej formy marketingu.

Jakie reklamy lubią oglądać polscy internauci?Z raportu wynika, że co drugiemu badanemu podoba się reklama zawierająca elementy humorystyczne, co jednak w mniejszym stopniu doceniane jest przez osoby powyżej 45. roku życia. Dla 43% ankietowanych w reklamie internetowej liczy się przede wszystkim pomysł. Bardziej doceniają to kobiety niż mężczyźni.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: