eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy pracownicy a zadowolenie z pracodawcy

Polscy pracownicy a zadowolenie z pracodawcy

2011-02-18 08:48

Polscy pracownicy a zadowolenie z pracodawcy

Czy poleciłby/aby Pan/ Pani firmę, w której obecnie pracuje, jako atrakcyjnego pracodawcę? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jak wynika z raportu "Atrakcyjny pracodawca, czyli kto?", przygotowanego przez On Board PR Ecco Network w partnerstwie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, dokładnie 59 proc. badanych chętnie poleciłoby swojego pracodawcę innym potencjalnym pracownikom firmy. Jednocześnie aż 35 proc. pracujących Polaków nie uważa swojego pracodawcy za atrakcyjnego i nie jest skłonna polecić pracy w swojej firmie innym osobom.

Przeczytaj także: Polscy pracownicy a zmiana pracy w 2011

Jak podają autorzy badania, skłonność do polecenia swojego pracodawcy innym rośnie wraz z poziomem wykształcenia – osoby lepiej wykształcone są bardziej zadowolone ze swoich pracodawców. Najbardziej skłonni do zachęcania innych do pracy w swojej firmie są pracownicy umysłowi oraz kadra zarządzająca.

- Zmiana negatywnego postrzegania pracodawcy nie jest możliwa bez budowy zaangażowania wśród obecnych pracowników, którzy w ogromnej mierze kształtują obraz organizacji. Dlatego też budowa pożądanego wizerunku pracodawcy powinna odbywać się równolegle na dwóch poziomach – zewnętrznym, skierowanym do potencjalnych pracowników, ale także na - często niedocenianym - poziomie wewnętrznym – komentuje Katarzyna Rek, Employer Branding Practice Lider w On Board PR Ecco Network.

Szukamy stabilności w dobrej atmosferze

Badane osoby zapytano, które z określonych czynników mają dla nich największe znaczenie przy wyborze konkretnego pracodawcy. Jako kluczowe ankietowani wskazali poczucie stabilności zatrudnienia (55 proc.) oraz dobrą atmosferę w pracy (52 proc.). Dobra atmosfera w pracy ma ogromne znaczenie szczególnie dla osób młodych. Dla pracowników w najmłodszej grupie wiekowej (18 – 24 lata) panujące w firmie relacje okazują się być najistotniejszym czynnikiem (59 proc. wskazań), wyprzedzając nawet poczucie stabilności zatrudnienia (53 proc.).

fot. mat. prasowe

Z którego z wymienionych poniżej źródeł informacji o potencjalnym pracodawcy korzysta Pan/Pani najcz

Z którego z wymienionych poniżej źródeł informacji o potencjalnym pracodawcy korzysta Pan/Pani najczęściej?


Opinia bliskich kluczowa przy wyborze pracodawcy

Poszukując informacji o pracodawcy statystyczny Polak korzysta zwykle z co najmniej kilku różnych źródeł informacji. Jak pokazuje badanie Polacy najchętniej korzystają z opinii bliskich osób – przede wszystkim znajomych lub rodziny (45 proc.). Elektroniczne źródła pozyskiwania informacji w tym portale branżowe, strony WWW, serwisy społecznościowe oraz blogi mają się coraz lepiej. Już 41 proc. badanych korzysta z nich przy wyszukiwaniu informacji o potencjalnym pracodawcy. Spośród wymienionych w badaniu internetowych źródeł informacji o pracodawcach Polacy najczęściej korzystają z korporacyjnych stron internetowych (14 proc.).

W grupie osób młodych (18 - 24 lata) i lepiej wykształconych w poszukiwaniu informacji o potencjalnym pracodawcy oczywiście największe znaczenie odgrywa Internet, w tym portale branżowe, strony WWW, serwisy społecznościowe oraz blogi). Popularność tradycyjnych kanałów poszukiwania informacji jest szczególnie widoczna w starszych grupach wiekowych.

fot. mat. prasowe

Czy poleciłby/aby Pan/ Pani firmę, w której obecnie pracuje, jako atrakcyjnego pracodawcę?

Czy poleciłby/aby Pan/ Pani firmę, w której obecnie pracuje, jako atrakcyjnego pracodawcę?


Polacy najczęściej korzystają z korporacyjnych stron internetowych (14%). Jako źródło wiedzy o pracodawcy niski wynik uzyskały targi pracy (5%), rankingi pracodawców (2%), a także ulotki i broszury firmowe (5%). Może to wynikać z faktu, iż są to narzędzia skierowane do wąskich grup potencjalnych pracowników (np. targi, kierowane głównie do studentów) lub jak w przypadku rankingów pracodawców są słabo komunikowane opinii publicznej.

Informacje o badaniu
Raport „Atrakcyjny pracodawca, czyli kto?” jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Partnerem raportu jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez PBS DGA w październiku 2010 r., na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: