Polski konsument lojalny w kryzysie
2009-09-11 11:58
Opinia konsumentów © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
Klient nasz Pan. Naprawdę.W obecnej sytuacji gospodarczej, widać wyraźnie, że konsument w „kryzysie” jest wygranym. Wbrew pozorom, sytuacja „kryzysowa” nie oznacza pustek przy półkach sklepowych. Więcej, instynkt konsumenta nakazuje w czasie (rzeczywistego lub rozdmuchanego) kryzysu więcej wymagać od promocyjnych ofert. Aż 31% polskich konsumentów twierdzi, że teraz (tj. w 2009 roku) jest dobry czas na kupowanie, podczas gdy z tą opinią nie zgadza się zaledwie 21% badanych. To w kryzysie właśnie konsumenci sprawdzają formułę: „Klient – nasz Pan”. Kryzys dla polskich konsumentów stał się szansą.
fot. mat. prasowe
Opinia konsumentów
Czy promocja traci na wyjątkowości? Z tegorocznej fali badania BTL Monitor można wnioskować, że różne formy promocji traktowane są przez konsumentów jak obowiązek, wymagana od producentów praktyka. Stają się „wbudowane” w produkt, czy usługę. Wyzwanie stanowi więc nie sama obecność promocji, ale jej forma.
W 2009 roku 14 % konsumentów na bieżąco śledziło oferty promocyjne i chętnie z nich korzystało, co w porównaniu do 2008 roku daje wzrost o 4%. Mniejszy jest też odsetek odpornych na promocje: obecnie 13% konsumentów twierdzi, że promocja zupełnie na nich nie działa – tymczasem w 2008 roku tak odpowiedziało nieco więcej, bo 16% respondentów.
fot. mat. prasowe
Stosunek respondentów do ofert promocyjnych – wybrane odpowiedzi
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polski konsument lubi promocje
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
-
Konsole i gry: preferencje konsumentów
-
Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów
-
Tablety: preferencje konsumentów IV kw. 2013
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
-
Telewizory: preferencje konsumentów
-
Meble do salonu: preferencje konsumentów
-
Farby: preferencje konsumentów