Największe badanie Internautów
2003-06-19 00:12
Przeczytaj także: Polacy złapani w sieć
Celem badania jest dostarczenie wiarygodnych danych o ruchu na polskich witrynach internetowych, określenie wielkości ich widowni, profilu społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania z nich przez internautów (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanych odsłon, wizyt).Ze względu na możliwość wykorzystania mechanizmów bezpośredniej komunikacji z użytkownikami Internetu wybrano metodę rekrutacji online uczestników badania. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na wybranych metodą losowania systematycznego komputerach użytkowników Internetu.
Trzymiesięczna faza rekrutacji do badania obejmie w pierwszym rzędzie witryny firm zrzeszonych w PBI - spółce założonej w celu stworzenia wiarygodnej i uwzględniającej realia polskiego rynku metody pomiaru Internetu. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na witrynach Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolitej OnLine oraz Wirtualnej Polski, których łączny miesięczny zasięg wynosi ok. 93% (wg danych systemu Gemius) ogółu polskich użytkowników Internetu.
Celem akcji rekrutacyjnej jest zachęcenie użytkowników Internetu do uczestnictwa w panelu. Po wypełnieniu ankiety internauta pobiera z serwera firmy badawczej i instaluje na własnym komputerze specjalny program (NetPanel), który umożliwia udział w badaniu. Badanie właściwe, będące wynikiem prowadzonej akcji rekrutacyjnej, będzie mieć charakter ciągły.
Ze względu na planowaną bardzo dużą liczbę uczestników panelu badanie prowadzone jest przy wykorzystaniu unikalnych technologii i metod badawczych. Dzięki temu możliwe będzie zaprezentowanie wiarygodnych wyników zarówno na witrynach o dużej jak i małej oglądalności.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsi posłowie X kadencji Sejmu wg internautów
-
Kto i kiedy odwiedza portale randkowe?
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Portale dla rodziców odwiedzają głównie kobiety
-
Internauci pod lupą: co interesowało nas w święta?
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media