eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?

Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?

2020-02-10 12:37

Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?

Kto w branży handlowej ma najlepszą reputację? © Coloures-Pic - Fotolia.com

Agencja Inquiry prezentuje najnowszy ranking pracodawców z branży handlowej. Wśród cieszących się najlepszym wizerunkiem sieci handlowych znalazło się aż trzech reprezentantów branży drogeryjnej, dwie marki odzieżowe oraz dwie biżuteryjne. Zaledwie jedno miejsce przypadło w udziale sieci spożywczej.
Brak pracowników to bariera, na którą narzeka dziś bardzo pokaźne grono pracodawców. Sieci handlowe nie są pod tym względem żadnym wyjątkiem. W takich realiach szczególnego znaczenia nabierają marka pracodawcy oraz podejmowane przez firmy działania z zakresu employer branding. Jak wypadają pod tym względem działające na rodzimym rynku sieci handlowe? Które z nich zajmują najwyższe pozycje w rankingu pracodawców? Oto najświeższe zestawienie marek o najlepszej reputacji.

YouGov BrandIndex - ranking pracodawców o najwyższej reputacji


  1. Rossmann (30,6)
  2. Sephora (21,3)
  3. Apart (21,1)
  4. IKEA (21,1)
  5. Empik (20,4)
  6. W. Kruk (19,1)
  7. Douglas (18,7)
  8. Lidl (18,4)
  9. Adidas (17,9)
  10. Wólczanka (17,4)

fot. Coloures-Pic - Fotolia.com

Kto w branży handlowej ma najlepszą reputację?

W rankingu TOP 10 sieci handlowych, które mają najwyższą reputację jako pracodawcy, zwyciężył Rossmann.


Jak informują autor badania, określony w rankingu pracodawców wskaźnik reputacji pracodawcy bazuje na dwóch pytaniach:
  1. Wyobraź sobie, że szukasz pracy na stanowisku podobnym do obecnego (lub doradzasz przyjacielowi szukającemu pracy). Wskaż firmy, w których byłabyś/byłbyś dumna/dumny z tego, że pracujesz w tym miejscu?
  2. Wskaż firmy, w których wstydziłabyś się/ wstydziłbyś się pracować?

Raportowany rezultat jest wynikiem netto, a więc różnicą pomiędzy ilością wskazań pozytywnych i negatywnych.
Wielkość firmy nie ma decydującego znaczenia, gdy myślimy o pracy – liczy się też prestiż i wizerunek marki. Pracodawcy, którzy świadomie pracują na wizerunek, cieszą się dobrą opinią zarówno wśród pracowników, jak i konsumentów - mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.

O badaniu YouGov BrandIndex
YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki monitorowane w badaniu związane są z komunikacją, wizerunkiem i zakupami. W 2019 r. monitorowano w Polsce 116 marek sieci handlowych i gastronomicznych.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

bezpłatny program PIT 2019

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: