zarządzanie pracownikami - wiadomości i porady tematyczne
-
3 postawy pracodawcy, którymi dobija swoją firmę
13:35 15.10.2018
... zarządzania nie da się wydobyć z pracowników ich mocnych stron ani zaangażować ich w wykonywane zadania. Firmy, w których panuje partnerska relacja między pracownikami a pracodawcą oraz te, gdzie zwraca się uwagę na satysfakcję pracowników, cieszą się wyższą rentownością przedsiębiorstwa, niższym wskaźnikiem rotacji i zwiększoną satysfakcja ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, dobry szef, szef, relacje przełożony - podwładny -
Efektywność pracy, czyli jak wyznaczać priorytety?
13:03 12.10.2018
Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach multitasking jest pewnego rodzaju standardem. Tymczasem narzucana nam, wszechobecna wielozadaniowość bywa prostą drogą do spadku efektywności pracy. Jak nie dać się przytłoczyć obowiązkom, skupić się na najważniejszych kwestiach i pomóc w tym swoim pracownikom? Ważne czy pilne? – oto jest pytanie ...
Tematy: multitasking, wielozadaniowość, efektywność pracowników, wydajność pracy -
5 zasad trudnej rozmowy zawodowej
00:40 28.07.2018
... natomiast to, aby prowadzący spotkanie stał. Pozwala to bowiem nie tylko na jego lepszą widoczność dla uczestników, ale też ułatwia zarządzanie energią zespołu. Czytaj także: Jak rozmawiać o podwyżce? Efektywna informacja zwrotna w 5 krokach 2. Nazwij sytuację i daj się wypowiedzieć Kolejnym ważnym punktem jest ...
Tematy: relacje w pracy, sztuka konwersacji, zarządzanie pracownikami, rozmowa -
Czy automatyzacja to jedyna droga do cyfrowej transformacji?
10:18 17.04.2018
... tylko jeden z wielu elementów transformacji cyfrowej, którą - szerzej - należy rozumieć jako wdrożenie systemów informatycznych w przedsiębiorstwie, takich jak systemy zarządzanie relacją z klientem - CRM (ang. Customer Relationship Management), planowania zasobów przedsiębiorstwa - ERP (ang. Enterprise Resource Planning) czy zarządzania firmą ...
Tematy: transformacja cyfrowa, rozwój firmy, zarządzanie firmą, zarządzanie pracownikami -
Jakim typem szefa jesteś?
00:14 04.04.2018
... przy tym takie postępowanie, by inni nie czuli się podwładnymi. Sprawowanie kontroli, zarządzanie innymi nasila skłonność do działania, wzmacnia dążenie do celu i wytrwałość, podnosi kreatywność ... , nie trzeba być ponad ludźmi, trzeba być z nimi." Najważniejsze jest zarządzanie, które sprawia, że jesteś blisko ludzi, ich problemów. Jak to osiągnąć w ...
Tematy: szef, dobry szef, zarządzanie pracownikami, przywództwo w organizacji -
Delegować czy uczestniczyć? Który styl zarządzania wybrać?
10:14 07.03.2018
... dla niego relacje między nim a członkami zespołu, a także pomiędzy samymi pracownikami. Przekazywanie każdorazowo szczegółowych instrukcji może też sprawić, że menedżer ... działa efektywnie, istnieje niebezpieczeństwo, że szefowi zostanie zarzucony brak zainteresowania pracownikami i ich zadaniami, a także przerzucanie na nich całej odpowiedzialności. ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, lider, menedżer, model zarządzania -
Zarządzanie przez empowerment, czyli jak angażować
00:19 20.01.2018
... między Polską a Europą jest historycznie wysoka. Jakie kroki należy podjąć, aby zaangażowanie pracowników wzrosło do zadowalającego poziomu? Sposobem może być zarządzanie przez empowerment. Czym w zasadzie jest empowerment? To powierzanie pracownikom pełnej odpowiedzialności za realizację powierzonych im obowiązków. Proces ten pozwala wyzwolić ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, zarządzanie firmą, empowerment, zaangażowanie pracowników -
Delegowanie zadań - od czego zacząć?
11:14 18.01.2018
... na inną osobę. Warto jednak pamiętać, że istotą zarządzania jest zarządzanie ludźmi i problemami, a nie osobiste załatwianie każdej sprawy – podkreśla Marta Bober-Lal, trener ... mogło być skuteczne – podkreśla trenerka Effect Group. Porozmawiać należy także z innym pracownikami, tak aby cały zespół zrozumiał, jak będzie wyglądał nowy zakres obowiązków ...
Tematy: delegowanie zadań, efektywność pracowników, motywowanie pracowników, zarządzanie pracownikami -
5 największych problemów z planowaniem pracy
00:33 12.01.2018
Początek roku to dobry moment na zaplanowanie działań na nadchodzące miesiące i to zarówno, jeżeli chodzi o życie prywatne, jak i planowanie pracy. Okazuje się jednak, że samo stworzenie listy rzeczy do zrobienia to za mało - z danych serwisu IDoneThis wynika, że ponad 40 proc. ujętych w niej zadań nie doczekuje się realizacji. Aby zwiększyć swoje ...
Tematy: planowanie pracy, harmonogram pracy, zarządzanie pracownikami -
Zarządzanie zespołem: dorosły szef = dorosły zespół
00:20 29.12.2017
Te problemy znane są niejednemu przedsiębiorcy. Wypracować w zespole/firmie/organizacji relacje, sprzyjające podejmowaniu decyzji i angażujące pracowników w szukanie rozwiązań. Pracownicy, współpracownicy, podwładni, zespół przyzwyczajeni do tego, że zawsze bierzemy za nich odpowiedzialność. Przekonanie, że osoby, z którymi pracujemy nie są gotowe ...
Tematy: zarządzanie zespołem, jak zarządzać zespołem, zarządzanie pracownikami, relacje przełożony-podwładny