eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet a festiwale muzyczne 2013

Polski Internet a festiwale muzyczne 2013

2013-09-20 11:06

Przeczytaj także: Festiwale w Polsce: Podlasie


Nawet festiwalowy dyletant, patrząc jedynie na źródła publikacji z Facebooka, mógłby z dużą trafnością odtworzyć profil każdej imprezy, jego promotorów, sponsorów i grupę docelową. Interesujący jest także rozkład siły dyskusji w czasie przed, w trakcie oraz po zakończeniu festiwalu. Dla wszystkich imprez rozkłada się podobnie, lecz niektóre z nich poprzez budowanie napięcia wytwarzają chcąc nie chcąc trwający cały rok buzz wokół imprezy. Sztandarowym przykładem jest festiwal Open'er. Ogłaszanie artystów trwa w jego przypadku niemal cały rok i cały rok wzbudza wśród internautów wielkie emocje, prowokując do dyskusji. "Chcę Open'er! NOW!", "A co będzie za rok?", "Z każdej wypłaty odkładam coś niecoś do skarpety i za rok jadę na Open'er!", "No i niestety już po Open'erze (...) Do zobaczenia za rok!" - piszą internauci przed kolejną wizytą na lotnisku Kosakowo.

Hashtagi spod sceny

Podczas tegorocznego sezonu festiwalowi internauci nie mogli narzekać na brak zajęć dalece wykraczających poza - często "hejtowane" - robienie zdjęć podczas koncertu i natychmiastowe dzielenie się nimi na Facebooku. Godnym zauważenia społecznościowym przedsięwzięciem było nakłonienie organizatorów OFF Festivalu do zezwolenia na wniesienie własnej butelki wody na teren koncertów w okresie rekordowych upałów. Duży odzew zebrała również wspomniana już wiankowa akcja polskich fanów Florence + The Machine. Często jednak do aktywności w mediach społecznościowych fani muzyki dopingowani są przez samych oraganizatorów. Alter Art podczas Coke Live Muisc Festival nagradzał dzielenie się zdjęciami z tagiem "#cokelive2013" w serwisie Instagram. Orange Warsaw Festival za pośrednictwem facebookowej aplikacji pytał internautów o wymarzonych artystów podczas przyszłorocznej edycji. Inne imprezy zachęcały do check-inów na terenie festiwalu bądź wykorzystywały kody kreskowe ułatwiające pobranie aplikacji z planem koncertów. Z roku na rok festiwalowa oferta w Polsce jest nie tylko coraz bardziej atrakcyjna, ale też coraz mocniej cementuje związek z internautami i sieciami społecznościowymi. Co będzie za rok? Jedno jest pewne – o różnorodność, jakość i ilość festiwali w Polsce możemy się nie martwić. Wykorzystanie możliwości, jakie dają media społecznościowe, zależy już tylko od kreatywności organizatorów i festiwalowiczów.

Informacje o badaniu
Raport wykonano na podstawie analizy ponad 35 tysięcy publikacji internetowych i ogólnodostępnych wpisów w mediach społecznościowych na temat ośmiu wybranych festiwali muzycznych. W badaniu uwzględnione zostały materiały opublikowane między 1 stycznia a 9 września 2013 r. Dane dotyczące frekwencji opracowano na podstawie publikacji internetowych.

Łukasz Jadaś
Przeczytaj także: Festiwale muzyczne w mediach Festiwale muzyczne w mediach

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: