eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet a festiwale muzyczne 2013

Polski Internet a festiwale muzyczne 2013

2013-09-20 11:06

Przeczytaj także: Festiwale w Polsce: Podlasie

W odróżnieniu od wielu innych imprez zbadanych przez IMM, Heineken Open'er Festival często trafiał na łamy mediów mainstreamowych, niezwiązanych bezpośrednio z branżą muzyczną bądź kulturalną. Serwisy plotkarskie nie zauważyły co prawda koncertów Nicka Cave'a czy Queens of The Stone Age, za to chętnie rozpisywały się o wizycie i występie Rihanny. Niemałe poruszenie wywołał masowo udostępniany w społecznościach film, na którym piosenkarka zdaniem obserwatorów przesadziła ze spożyciem alkoholu. Choć koncert barbadoskiej gwiazdy pop odbywał się formalnie poza festiwalem, to ten sam teren, organizator i możliwość darmowego wstępu dla festiwalowiczów nierozerwalnie połączyła te dwa - skrajnie różne - muzyczne wydarzenia.

Nie ilość, a jakość - taka idea zdaje się przyświecać organizatorom mniejszych festiwali w Polsce. W przypadku imprez tego typu słabsza frekwencja nie idzie w parą z niższą jakością. Małe i średnie imprezy - z reguły bez gwiazd z pierwszych stron gazet - Tauron Nowa Muzyka, OFF Festival czy Audioriver - rosną wraz z rynkiem i mają swoją wierną i z roku na rok zwiększającą się publiczność. O 8-tysięcznym festiwalu Nowa Muzyka fani w mediach społecznościowych wspominali 2,5 tysiąca razy, a biorąc pod uwagę publikacje w serwisach internetowych liczba ta rośnie do blisko 3,8 tysięcy. "Dochodzę do siebie po Tauron Festiwal Nowa Muzyka było conajmniej świetnie. Jestem pod wrażeniem niezmordowanej publiczności, która balowała dzisiaj do prawie 8! I to jak. No bosko!" - komentował na gorąco jeden z gości festiwalu. "Napisać, że koncerty były genialne, to mało..." - chwalili inni. Bliźniacze wyniki, wahające się od 5 do 7 proc. wszystkich publikacji o festiwalach, Instytut Monitorowania Mediów zebrał dla elektronicznych Selector Festival oraz FreeFormFestival oraz Audioriver.

Facebook, make some noise!

Strony na Facebooku nie milkną na temat letnich imprez. Wyłączając oficjalne profile festiwali i ich organizatorów, najbardziej aktywnymi źródłami wśród mediów pozyskanych są facebookowe serwisy muzyczne i kulturalne, bileterie oraz lokalne i regionalne strony miejskie. O ile strony firmowe Eventimu, Ticketpro czy eBiletu pojawiają się wysoko w przypadku każdego z festiwali, o tyle pozostali liderzy publikacji są już bardziej zróżnicowani. Wyjątki są dwa: muzyczny fanpage Brand New Anthem oraz kulturalny Mowianamiescie Warsaw. Na temat niemal każdego festiwalu publikowały dużo i często - zwykle znajdują się w pierwszej piątce najbardziej aktywnych źródeł. Nie sposób nie zauważyć też fenomenu "spotted", czyli platform do wirtualnego odszukiwania osób widzianych bądź poznanych podczas festiwalu (liderem pozostaje 3,5-tysięczny Spotted: HOF, który pomaga open'erowiczom) oraz głośnej akcji strony Florence + The Machine Poland. Za pośrednictwem mediów społecznościowych facebookowi fani artystki namawiali m.in. do przyjścia na jej koncert w uplecionym z kwiatów wianku.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji - rozkład w czasie

Rekord wzmianek nt. Heineken Open'er Festival przypadł na lipiec 2013 roku.


Pozostałe źródła publikacji różnią się w zależności od koncepcji artystycznej festiwalu, jego lokalizacji i charakteru. I tak o Coke Live Music Festiwal mówiono często na stronie jego patrona - Eski Rock, o Orange Warsaw Festival dużo pisano na fanpage'u Stadionu Narodowego w Warszawie, a o Audioriverze - na facebookowej stronie Płock.Naszemiasto.pl.
Przeczytaj także: Festiwale muzyczne w mediach Festiwale muzyczne w mediach

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: