eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Rynek motoryzacyjny według internautów

Rynek motoryzacyjny według internautów

2005-07-07 01:03

Przeczytaj także: 10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej


Tanie paliwo i bezpieczeństwo
Rosnące ceny paliw nie pozostają bez wpływu na decyzje dotyczące zakupu samochodów. Zużycie paliwa zostało uznane za najbardziej istotny parametr samochodu, zarówno w grupie planującej zakup samochodów nowych, jak i w grupie zamierzającej nabyć samochód używany - czytamy w raporcie "Internauci a rynek samochodów nowych i używanych". Warto też podkreślić, że internauci, bez względu na to, czy planują zakup samochodu nowego, czy też używanego, jako najbardziej istotne uznają te same elementy wyposażenia. Na pierwszych trzech miejscach w obu grupach znalazły się: wspomaganie kierownicy, ABS oraz poduszki powietrzne. Jako najmniej istotny element wyposażenia obie grupy, również zgodnie, wskazały czujnik deszczu. Klimatyzacja - tak powszechnie reklamowana latem - jest ważna dla 62,7 proc. internautów planujących zakup samochodu nowego i 40,9 proc. zamierzających kupić auto używane. GPS - będący już niemal standardem w Europie Zachodniej - staje się coraz bardziej popularny wśród polskich użytkowników samochodów. Jako istotny element wyposażenia wymienia go co drugi badany internauta planujący zakup nowego samochodu (51,4 proc.).

Internet - kompendium wiedzy
Jak wskazują wyniki badania, internet jest najpopularniejszym miejscem poszukiwania wiadomości z zakresu motoryzacji zarówno wśród tych, którzy planują zakup samochodu nowego (70,6%), jak i tych, którzy preferują samochód używany (74,4%). Filtrując zasoby internetu pod kątem informacji motoryzacyjnych, badani, planujący zakup nowego samochodu, odwiedzają przede wszystkim oficjalne strony producentów/importerów danej marki (82,1%). Na kolejnym miejscu pod względem ilości wskazań znalazły się w ich przypadku strony dealerów (51,1%). Tematyczne serwisy motoryzacyjne (67%) oraz fora motoryzacyjne (37,1%) cieszą się natomiast popularnością wśród internautów zamierzających kupić używane auto.

fot. mat. prasowe

Poszukiwanie informacji z dziedziny motoryzacji w zasobach internetu

Poszukiwanie informacji z dziedziny motoryzacji w zasobach internetu


Rynek motoryzacyjny uzależniony jest od zmiennych preferencji i gustów konsumentów, wahań koniunktury gospodarczej, przepisów prawnych oraz wymagań związanych z ochroną środowiska. Niewątpliwie jego przyszłość zależy od efektywnych decyzji producentów i dealerów podjętych w oparciu o znajomość istniejących trendów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: