eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Branża motoryzacyjna: liczą się dane i technologia

Branża motoryzacyjna: liczą się dane i technologia

2022-08-30 11:00

Branża motoryzacyjna: liczą się dane i technologia

Branża motoryzacyjna © vege - Fotolia.com

Branża motoryzacyjna najwyraźniej świetnie zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie ma dla niej zbieranie i analiza danych. Z opublikowanego właśnie raportu Salesforce wynika, że niemal wszyscy dyrektorzy z automotive wskazują, że własne dane to skuteczny sposób na poprawę jakości obsługi klienta oraz skuteczne narzędzie w walce o klienta. Ta świadomość jest niezwykle ważna tym bardziej, że w miarę wkraczania w świat cyfrowy branża musi zmagać się tak z presją zewnętrzną, jak i niepewnością.

Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna zaskakuje w trudnych czasach

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jak na branżę motoryzacyjną wpłynęła transformacja cyfrowa?
  • Jaki odsetek klientów jest niezadowolonych z tradycyjnej obsługi związanej z zakupem samochodu?
  • Czego wymagają od branży jej klienci?


W ramach pierwszego w historii raportu Salesforce pt. „Trends in Automotive” (Trendy w branży motoryzacyjnej) przepytano 500 decydentów z całej branży motoryzacyjnej, w tym producentów OEM, przedstawicieli spółek zależnych zajmujących się finansowaniem zakupu aut oraz dealerów z całego świata. Wyniki badań podkreślają trudny charakter cyfrowej transformacji:
  • 73% badanych firm motoryzacyjnych uważa, że osiąga wysokie wyniki, jeśli chodzi o transformację cyfrową.
  • Tymczasem, tylko 26% producentów OEM i 23% sprzedawców detalicznych uważa, że ich firmy dobrze przystosowały się do sprzedaży online.
  • Ponadto, mniej niż jedna na pięć firm motoryzacyjnych uważa, że ich sklepy internetowe są atrakcyjne i przyjazne dla urządzeń mobilnych oraz dostarczają dokładnych danych o stanie zapasów.

Tymczasem aż 99% klientów jest niezadowolonych z tradycyjnej obsługi związanej z zakupem samochodu.
  • Większość z nich oczekuje podawania dokładnych cen online i możliwości cyfrowego wypełniania wniosków kredytowych.
  • Przejrzystość i usprawnione udzielanie pożyczek są w czołówce wymagań klientów, ale branża pozostaje daleko od ich spełnienia. Tylko 24% liderów branży motoryzacyjnej stwierdziło, że ceny na ich stronie internetowej konsekwentnie odpowiadają temu, za co klienci faktycznie płacą.

Jest jednak nadzieja - firmy motoryzacyjne widzą w nowych modelach przychodów, opartych na wykorzystaniu bezproblemowej technologii, sposób na zniwelowanie tej luki.
  • Firmy wykorzystują subskrypcje i partnerstwa jako czynniki generujące przychody – 68% producentów OEM i 62% sprzedawców detalicznych już inwestuje w aplikacje Internetu rzeczy (IoT), takie jak Apple CarPlay i inteligentne urządzenia domowe.
  • Przytłaczająca większość, tj. 93% firm, zgodziła się, że dane własne, takie jak interakcje na stronie internetowej, korzystanie z aplikacji oraz historia zakupów/usług, pomogą im znacząco poprawić obsługę klienta.

Achyut Jajoo, wiceprezes i dyrektor generalny Salesforce ds. sektorów produkcyjnego i motoryzacyjnego, wyjaśnia:
Dane są niezbędne do zapewniania spersonalizowanej obsługi, której oczekuje większość konsumentów, ale dziś ponad trzy czwarte firm nie potrafi dostosować komunikacji w oparciu o konkretne grupy klientów, a nawet ich skargi. Pojazdy połączone z siecią stwarzają dla branży ogromne możliwości w zakresie bardzo potrzebnych nowych strumieni przychodów płynących z partnerstw i usług abonamentowych, a także poprzez dostarczanie informacji o klientach, które są niezbędne do zapewnienia spersonalizowanej obsługi na dużą skalę. Nie jest niespodzianką, że firmy w tym raporcie zgodziły się, że dane, które uzyskają z pojazdów połączonych z siecią, są najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o poprawę obsługi klienta.

fot. vege - Fotolia.com

Branża motoryzacyjna

73% badanych firm motoryzacyjnych uważa, że osiąga wysokie wyniki, jeśli chodzi o transformację cyfrową


Szersza perspektywa


Dominacja pojazdów elektrycznych, pojazdów połączonych z siecią i międzynarodowej konkurencji określi, kto będzie święcić triumfy, a kto upadnie w gospodarce przyszłości.
  • Stany Zjednoczone właśnie przekroczyły 5% punkt krytyczny dla masowego upowszechnienia się pojazdów elektrycznych. Jednakże 85% firm uważa, że koszty badań i rozwoju związane z przejściem na pojazdy elektryczne będą istotnym zagrożeniem dla zysków branży w ciągu najbliższych pięciu lat.
  • Połowa badanych firm poinformowała, że intensywnie inwestuje w wykorzystanie danych własnych z pojazdów połączonych z siecią, jak również w funkcje IoT i komfort jazdy.
  • Chińscy producenci OEM prześcigają swoich globalnych odpowiedników pod względem upowszechnienia swojej oferty wśród konsumentów, cen na rynku masowym, kosztów produkcji i innowacji technologicznych.

Matthew Simpkins, regionalny wiceprezes Salesforce ds. branży motoryzacyjnej (Wielka Brytania oraz Europa, Bliski Wschód i Afryka) wyjaśnia:
Chińczycy są o lata świetlne przed kimkolwiek w branży pod względem produkcji oraz dojrzałości technologii ogniw i ładowania. To zapewni im przewagę konkurencyjną i atrakcyjność cenową.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: