eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handel internetowy na świecie

Handel internetowy na świecie

2013-07-05 10:14

Przeczytaj także: M-commerce 2013


James Hawkey, dyrektor zarządzający działu powierzchni handlowych w regionie Azji i Pacyfiku w firmie Cushman & Wakefield, powiedział: „Obrót internetowy może zmienić sposób prowadzenia handlu na całym świecie. Marki, które chcą wejść na rynki azjatyckie, mogą obecnie zbadać te rynki poprzez sprzedaż online, zanim zdecydują się otworzyć sklepy tradycyjne. Kraje azjatyckie z bardzo młodą populacją są otwarte na nowe technologie i mają znaczny potencjał rozwoju tego kanału sprzedaży. Rynku chińskiego nie można ignorować chociażby ze względu na wielkość. Mimo iż niektóre regiony kraju wymagają inwestycji w infrastrukturę, Chiny są od kilku lat najszybciej rozwijającym się rynkiem handlu internetowego. Infrastruktura tego kraju jest słabo oceniana, ale w najważniejszych miastach jej kondycja jest dobra i stale się poprawia. Chińskie miasta zamieszkane przez 680 mln ludzi to ogromny rynek, natomiast obszary wiejskie z 660 mln mieszkańców, którzy mają ograniczony dostęp do usług internetowych, stanowią rynek o bardzo dużym potencjale wzrostu. To dodatkowo zwiększa atrakcyjność Chin w dłuższej perspektywie”.

Średni roczny wzrost obrotów w handlu internetowym w skali światowej wyniósł w ostatnich trzech latach 18%, czyli znaczniej więcej niż roczny wzrost na poziomie 1,3% odnotowany dla pozostałych kanałów sprzedaży detalicznej. Autorzy raportu podkreślają, że coraz więcej firm w dążeniu do globalnego wzrostu decyduje się zaistnieć na szybko rozwijającym się rynku sprzedaży internetowej. W związku z tym zarówno na rynkach dojrzałych, jak i rozwijających się coraz częściej będzie prowadzona sprzedaż z wykorzystaniem różnych kanałów dystrybucji.

Matt Winn, dyrektor działu powierzchni handlowych w Ameryce Północnej i Południowej w firmie Cushman & Wakefield, powiedział: „Rozwój handlu internetowego jest zjawiskiem globalnym, ale przebiega w sposób bardzo zróżnicowany. Kwestie ekonomiczne, kulturowe, regulacyjne i infrastrukturalne wpływają zarówno na handel tradycyjny, jak i świat wirtualny. Biorąc pod uwagę te czynniki handel internetowy należy przynajmniej częściowo analizować z perspektywy lokalnej. Z tego względu w przypadku sieci korzystających z wielu kanałów dystrybucji istotna jest strategia oparta na prowadzeniu jednocześnie tradycyjnego sklepu i sprzedaży online. Niektóre sieci handlowe poszukują niewielu dużych sklepów, a inne – mniejszych lokali w licznych lokalizacjach. Kwestia odpowiedniej wielkości sklepu czy sieci pozostaje nierozstrzygnięta. Wiemy jednak, że sklepy będą się zmieniać, ponieważ handlowcy wypróbowują handel wielokanałowy, a wynajmujący i deweloperzy muszą się dostosowywać do zachodzących zmian”.

Amerykańska ustawa pod nazwą Marketplace Fairness Act of 2013, którą ma przyjąć Kongres USA, umożliwi rządom stanowym pobieranie podatku od firm zajmujących się handlem internetowym. Matt Winn powiedział: „To krok we właściwym kierunku. Po wejściu w życie ustawa ta pozwoli do pewnego stopnia zniwelować różnice w opodatkowaniu pomiędzy sieciami handlowymi prowadzącymi tradycyjne sklepy a firmami działającymi wyłącznie w sieci. System podatkowy należy uporządkować wobec rozwoju handlu internetowego i jego rosnącego udziału w handlu ogółem. Podmioty prowadzące tradycyjne sklepy nie powinny być w gorszej sytuacji niż ich konkurenci w sieci, którzy płacą niższe podatki”.

David Hutchings, dyrektor działu badań firmy Cushman & Wakefield w regionie EMEA, powiedział: „Dzięki połączeniu handlu tradycyjnego i internetowego najlepsze sieci i centra handlowe mogą znacząco zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną. Nowe technologie i Internet umożliwiają dostęp do większej ilości informacji i danych o klientach, lepszą personalizację i obsługę klientów, a tradycyjne sklepy zapewnią nie tylko bezpośredni dostęp, lecz także możliwość budowania marki i oferowania wrażeń zakupowych w świecie rzeczywistym”.

fot. mat. prasowe

Sprzedaż internetowa wg regionów

Największą sprzedaż generują kraje Ameryki Północnej.


Autorzy raportu także wskazują na rosnące znaczenie sklepów tradycyjnych, zwłaszcza w kontekście rozwoju punktów odbioru produktów zamawianych online, tzw. click and collect. Sieci handlowe przywiązują coraz większą wagę do logistyki, co pokazuje, w jaki sposób zmienia się łańcuch wartości. To ostatecznie znajdzie odzwierciedlenie w popycie na nieruchomości i poziomie cen.

fot. mat. prasowe

Kraje o największej sprzedaży internetowej na 1 mieszkańca w 2012 roku

Największą sprzedaż w przeliczeniu na 1 mieszkańca generuje Norwegia.


oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: