eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Branża SEO - specjalizacje

Branża SEO - specjalizacje

2013-05-15 00:16

Przeczytaj także: SEO i SEM. Jak maksymalizować sprzedaż?


Budowanie bazy linków

Linki to właściwie esencja SEO. Jeśli nawet nie najważniejsza rzecz, to na pewno bardzo istotna. Pomimo wielu zmian algorytmów wyszukiwarek, ilość wartościowych linków to wciąż ważny czynnik uwzględniany przez wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu pozycji strony w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania internautów. Pozyskiwanie linków to jedna z najstarszych specjalizacji w SEO. Profesjonalne pozyskiwanie linków wymaga specjalistycznej wiedzy. Po pierwsze, agencje muszą wypracować pewne standardy oceny jakości linków. Te standardy muszą być wciąż aktualizowane. Po drugie, muszą one mieć opracowane pewne plany dodawania linków w zależności od wielkości strony, obecnej pozycji i ogólnej konstrukcji strony. Po trzecie, agencje powinny wypracować optymalne mechanizmy pozyskiwania linków (np. dodawania opisów do katalogów).

Analityka internetowa w aspekcie SEO

Analityka internetowa to właściwie już pewna specjalizacja ogólnej dziedziny badań marketingowych. Z kolei analityka pod kątem SEO to specjalizacja analityki internetowej. Od badacza wymagana jest tutaj znajomość zasad SEO w stopniu zaawansowanym. Przecież na podstawie spostrzeżeń tego analityka będzie konstruowana ogólna strategia działań SEO. Jakiekolwiek pomyłki analityka mogą nieść za sobą poważne konsekwencje. Analityk musi poprawnie odczytywać wyniki działań SEO, wiedzieć z czym są związane dobre efekty działań, a z czym złe, czyli spadki pozycji. W analityce internetowej SEO nie można ograniczać się do oceny ilościowej. W dobie zdobywającego coraz większą popularność performance marketingu, firma oczekuje od agencji konkretnych wyników (zwiększenia liczby klientów) a nie tylko wysokiej pozycji strony firmowej w wyszukiwarce.

Wady i zalety specjalizacji w SEO

Specjalizacje w SEO to nie tylko same zalety, to także pewne wady. W momencie, gdy nad każdym etapem pozycjonowania strony firmowej będzie pracowało kilku specjalistów od innych dziedzin, trudniej będzie zapanować nad całością. Specjaliści powinni kierować się jedną, ustaloną wcześniej strategią marketingową firmy. Wszystkie działania muszą być jej podporządkowane. Nie można jej na moment tracić z pola widzenia.

Pozycjonowanie to proces, który wymaga pewnej kolejności działań i uporządkowania tych działań w pewnym harmonogramie czasowym. Wymagana tutaj jest współpraca oraz bezproblemowy obieg informacji. Przezwyciężenie tych trudności sprawi, że wszystkie działania wchodzące w proces pozycjonowania będą zrealizowane na najwyższym poziomie.

Usuwanie nienaturalnych linków

Jedną z ostatnich specjalizacji w SEO, która rodzi się na naszych oczach, jest usuwanie nienaturalnych linków. Linków, które bardziej szkodzą stronie, niż jej pomagają. Nie od dziś wiadomo, że charakter wartościowych linków dla pozycjonowanej strony zmienia się wraz ze zmianami algorytmu wyszukiwarek. Ta specjalizacja została niejako wymuszona właśnie przez zmiany algorytmu. Baza linków budowana do pozycjonowanej strony musi być stale aktualizowana. Dodawane muszą być nowe wartościowe linki, ale powinny być usuwane także stare, mniej wartościowe. Ostatnie zmiany algorytmu pokazały, że te mało wartościowe linki szkodzą stronie. Wiele stron (nawet dużych firm) posiadających takie linki, zostało ukaranych przez wyszukiwarki.

Agencje zajmujące się usuwaniem linków nienaturalnych (mało wartościowych) powinny być kompleksowo zorientowane w zmianach algorytmu. Trzeba pamiętać, ze owe zmiany algorytmu nie są dokładnie analizowane i przedstawiane agencjom przez operatorów wyszukiwarek. Najczęściej pracownicy wyszukiwarki wydają tylko ogólny komunikat, że zaszła jakaś zmiana, która objęła pewien procent stron. Dokładny charakter zmian muszą na podstawie intuicji, badań i eksperymentów wydedukować agencje we własnym zakresie. Tak jak w przypadku dodawania odnośników, muszą one wypracować swoiste standardy oceny jakości linków oraz mechanizmy ich usuwania.

Wydaje się, że specjalizacje w SEO to trend nieunikniony. Specjalizacje sprawdzają się we wszystkich dziedzinach. Dzięki temu klienci mogą liczyć na najwyższy poziom usług. Specjalista zajmując się pewnym wycinkiem wiedzy (tak jak chirurg onkolog) nabywa w czasie całego okresu pracy ogromne doświadczenie. To pozwala mu ograniczyć błędy do minimum. Zajmując się na dodatek małym wycinkiem wiedzy, może on go wciąż rozwijać. Specjalizacje we wszystkich dziedzinach wpłynęły na rozwój innowacji.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: