eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketing mobilny rozczarowuje

Marketing mobilny rozczarowuje

2012-12-05 11:59

Przeczytaj także: Multiscreen - antidotum na nudny program TV


eMarketer przynosi prognozę dynamiki globalnych nakładów na reklamy mobilne – mają się one potroić one do roku 2015, osiągając poziom 18,6 mld USD. Wyzwaniem dla marketerów działających w mediach mobilnych będzie optymalizacja tych wydatków reklamowych. Można to osiągnąć dzięki lepszym wynikom dla poszczególnych wskaźników w modelu R E S P E C T:
  • Relevance (istotność): Treści mobilne muszą być doskonale dopasowane do odbiorców docelowych oraz do kontekstu, w którym są najczęściej odbierane.
  • Engagement (zaangażowanie): Media mobilne dają szansę na pogłębienie komunikacji, gdy konsumenci mają chwile „przestoju”, jednak marketerzy muszą bardzo wyraźnie określić te możliwości i dążyć do powtarzanego kontaktu w długim okresie.
  • Surprise and delight (zaskoczenie i zachwyt): Marketerzy powinni dążyć do tego, aby na twarzach konsumentów pojawiał się uśmiech przy każdym kontakcie za pośrednictwem mediów mobilnych, a jednocześnie unikać nadmiernego narzucania się.
  • Play to strengths (bazowanie na mocnych stronach): Marketing mobilny może odegrać wyjątkową rolę w tworzeniu szerszej wiązki mediów (media mix), ponieważ jest zarówno przenośny, jak i spersonalizowany i może docierać do konsumenta za pośrednictwem wielu kanałów. Nie jest jednak odpowiednim medium dla bardzo poważnych, trudnych w odbiorze treści.
  • Exchange (wymiana): Konsumenci poszukują wartości w zamian za udostępnienie swoich telefonów komórkowych oraz danych osobowych.
  • Competence (kompetencja): Marketing mobilny powinien charakteryzować się klarownością, funkcjonalnością i dużym stopniem skoncentrowania – większym niż w innych mediach. Konsumenci twierdzą, że marketerzy popełniają obecnie podstawowe błędy.
  • Time and place (czas i miejsce) : Treści mobilne powinny być dostosowane do czasu i miejsca, w którym najczęściej mogą być odbierane, gdyż w przypadku urządzeń mobilnych wzorce użytkowania są bardziej zróżnicowane w porównaniu do „klasycznego” Internetu.

W konkluzji raportu stwierdza się, że prawidłowo realizowany marketing mobilny może inspirować, łączyć i zachęcać konsumentów do podejmowania działań, a w ostatecznym rachunku pomagać firmom w osiąganiu wzrostu marek.

Informacje o badaniu
Badanie AdReaction 2012 składało się z sondaży internetowych realizowanych z udziałem ponad 6 tys. użytkowników smartfonów i tabletów w Brazylii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Kanadzie, Kenii, Meksyku, Niemczech, Nigerii, RPA, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz USA. Ponadto przeprowadzono badania jakościowe (fora internetowe oraz wywiady pogłębione) w Chinach, Indiach, Indonezji, Hiszpanii, Kenii, Meksyku, Niemczech, Nigerii, RPA, Tajlandii, Turcji, Włoszech i USA. Badania z cyklu AdReaction prowadzone są od 2001 r.

poprzednia  

1 2

Biznes w chmurze

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: