eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012

2012-09-04 00:12

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012


7. Intermarché – 73,48

Dotychczas Intermarché można było określić jako supermarkety Polski powiatowej. Firma coraz bardziej jest jednak zainteresowana lokalizacją w dużych aglomeracjach. Stosunkowo atrakcyjne ceny, dostosowanie sklepów do lokalnych uwarunkowań i mocna oferta produktów świeżych dają podstawę do dalszego rozwoju tej firmy w kolejnych latach.

8. Netto – 73,47

Netto to dyskont dosyć nietypowy, gdyż posiada głównie produkty markowe, co więcej w cenach często najniższych na rynku. Dotychczas duńska sieć ograniczała ekspansję do Polski zachodniej i południowej, stąd w centrum kraju i na wschodzie jest jeszcze zupełnie nieznana. Zmieni się to z pewnością w ciągu najbliższych lat, gdyż sklepy z wizerunkiem pieska Scottie coraz liczniej pojawiać się będą na wschód od Wisły.

9. Tesco supermarkety – 72,54

Supermarkety Tesco mają niskie ceny, asortyment znacznie szerszy niż dyskonty, a jednak nie są w stanie zyskać powszechnej sympatii wśród polskich konsumentów. Na przeszkodzie stoi organizacja sprzedaży i problemy związane z wyglądem tych sklepów. Operator tej sieci musi dużo popracować nad likwidacją pojawiających się często kolejek, poprawić jakość obsługi klientów i sprawić, by regały i alejki miały bardziej atrakcyjny wygląd.

10. Polomarket – 71,52

W pierwszej dziesiątce Rankingu Polomarket jest jedyną siecią z wyłącznie polskim kapitałem. Chyba z tego względu stale pojawiają się pogłoski, że sieć jest na sprzedaż. Póki co, ta sieć supermarketów stale się rozwija i dobrze radzi sobie w konkurencji z międzynarodowymi korporacjami. Głównym atutem tej firmy jest umiejętne połączenie trzech elementów: szerokości asortymentu, jakości produktów i poziomu cen.

fot. mat. prasowe

Sklepy spożywcze MSD (małe, średnie i duże sklepy spożywcze)

Zwycięzcą w kategorii MSD są Delikatesy Centrum


fot. mat. prasowe

TOP 10 pod względem dynamiki

Najbardziej dynamicznie rozwijającą się siecią jest Top Market



poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: