eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2012-2016

Rynek mediów i reklamy 2012-2016

2012-06-15 10:33

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2009-2013


„Pomimo rosnącej konkurencji ze strony innych mediów, głównie Internetu, telewizja powinna pozostać atrakcyjną formą spędzania czasu ze względu na rosnącą liczbę kanałów rozpowszechnianych naziemną drogą cyfrową, zwiększającą się ofertę kanałów wysokiej rozdzielczości (HD), a także upowszechnianiu się telewizorów z dostępem do internetu, które umożliwiają połączenie konsumpcji obydwu typu mediów” – podkreśla Paweł Wesołowski.

Dostęp do Internetu w Polsce i na świecie
  • Liczba abonentów mobilnego dostępu do internetu – główny czynnik napędzający wartość tego segmentu rynku – wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat do 2,9 mld w 2016 r., z czego blisko miliard w Chinach. W Indiach liczba abonentów mobilnego dostępu do internetu będzie rosła z obecnego niskiego poziomu na poziomie 50,8 procent CAGR do 2016 r., dzięki czemu będzie to najszybciej rosnący rynek wzrostowy mobilnego internetu na świecie.

„Internet - powoli detronizując telewizję - w coraz większym stopniu staje się głównym sposobem dotarcia do mediów. Rozwój całego rynku mediów i rozrywki w nadchodzących latach będzie więc w istotny sposób determinowany ceną dostępu do sieci. Kołem napędowym wzrostu będzie z pewnością internet mobilny. Wydatki na tę usługę już teraz stanowią 40% całkowitych wydatków na dostęp do Internetu (w 2007 roku było to tylko 26%), a wg prognoz PwC w 2016 roku osiągną udział na poziomie 46%. Motorem rozwoju w nadchodzących latach będzie zwiększająca się liczba użytkowników internetu mobilnego, która w 2016 roku może sięgnąć 2,9 mld, przy dominującym udziale Chin oraz Indii” – podkreśla Tomasz Prucnal, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.
  • Wydatki na dostęp do Internetu na świecie wzrosną– wg prognoz przedstawionych w raporcie PwC – z 317 mld USD w 2011 roku do 493 mld USD w 2016 r.
  • Stopa wzrostu CAGR 9,3% zakłada utrzymywanie się obecnych kosztów jednostkowych ponoszonych przez konsumentów w zamian za dostęp do Internetu o szybkim wzroście przepustowości, przy zwiększającej się liczbie urządzeń z dostępem do Internetu w przeciętnym gospodarstwie domowym.
  • Względnie dojrzały rynek europejski będzie rozwijał się nieznacznie wolniej, w tempie 8,8% CAGR 169,3 mld USD w 2016 roku.
  • Z perspektywy rynku polskiego rok 2016 będzie tym, w którym ponad połowa Polaków uzyska dostęp do szerokopasmowego Internetu (obecnie ok. 43%). Odbędzie się to za sprawą ustabilizowanego i umiarkowanego wzrostu wydatków na Internet stacjonarny (2,9% średniorocznie, z 1,3 do 1,5 mld USD na przestrzeni lat 2011-2016) oraz znacznie bardziej dynamicznego wzrostu wydatków na Internet mobilny w latach 2012-2016 sięgającego 20,9% wartości rynku rocznie.
  • W konsekwencji spodziewana penetracja mobilnym dostępem do Internetu wzrośnie w Polsce z obecnych 11,7% do 38%, budując rynek o wartości 1,2 mld USD. Oznacza to, że już za 4 lata 14 mln Polaków będzie przeznaczać ponad 20 zł miesięcznie na przyjemność korzystania z Internetu przez urządzenia mobilne.

Reklama internetowa w Polsce i na świecie
  • Rosnąca popularność tabletów i ‘smartfonów’ oraz malejące stawki za transfer danych powinny pomóc rozwojowi rynku internetowej reklamy mobilnej w nadchodzących latach. Prognozowany przez PwC średni roczny wzrost wydatków w tym segmencie w tempie 32% pozwoli osiągnąć w Polsce 68 mln dolarów w 2016 r.
  • W Europie Zachodniej reklama w wyszukiwarkach stanowi obecnie blisko połowę (48%) wydatków na reklamę w Internecie. Pozostała część rynku jest mniej więcej po równo podzielona pomiędzy reklamę graficzną (np. banery reklamowe) oraz ogłoszenia.
  • Nieco inaczej wygląda sytuacja w Europie Środkowej i w Polsce. Szacujemy, że w Polsce na reklamę w wyszukiwarkach przeznacza się niewiele ponad 1/3 wydatków. W najbliższych 5 latach estymowany przez PwC wzrost w tym segmencie wyniesie średnio 16% rocznie.
  • PwC szacuje, że skumulowany roczny wzrost wydatków na reklamę w Internecie w Polsce (CAGR) prognozowany do roku 2016 wyniesie 17%, kiedy to rynek reklamy online osiągnie wartość 1,428 mld USD. Według prognoz PwC rynek reklamy internetowej w 2016 roku pod względem wielkości nieznacznie wyprzedzi rynek reklamy telewizyjnej w Polsce.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: