eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2012-2016

Rynek mediów i reklamy 2012-2016

2012-06-15 10:33

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2009-2013


Poszczególne segmenty rynku w Polsce i na świecie


Dystrybucja programów TV w Polsce i na świecie
  • Aktywne działania operatorów płatnych telewizji zwiększające atrakcyjność ich oferty powinny zapewnić w EMEA stabilny, aczkolwiek przebiegający na umiarkowanym poziomie wzrost bazy użytkowników.
  • Szacuje się, że regionie EMEA liczba abonentów płatnej telewizji wzrośnie z 187 mln w 2011 r. do 224,8 mln w 2016 r.
  • Wartość rynku płatnej telewizji w regionie EMEA wzrośnie z 52 mld USD w 2011 roku do 68,3 mld USD w 2016 r., co daje wzrost na poziomie 5,6% CAGR.
  • Według prognoz PwC, do 2016 r w regionie EMEA prawie 70% gospodarstw domowych będzie korzystać z wielokanałowych usług płatnej telewizji (w porównaniu do 60% w 2011 r.).
  • Francja w 2011 r. wyprzedziła Wielką Brytanię i Niemcy, stając się drugim największym rynkiem abonentów telewizyjnych na świecie za Stanami Zjednoczonymi, dzięki wzrostowi o 76% liczby gospodarstw domowych podłączonych do telewizji internetowej.
  • Wartość polskiego rynku płatnej telewizji (wykluczając wpływy z publicznego abonamentu) - siódmego w regionie EMEA w 2011 r. - wzrośnie z 1,8 mld USD do 2,4 mld USD w 2016 r.

„Rynek płatnej telewizji powinien wyraźnie zyskać w bieżącym roku dzięki popytowi na transmisje związane z Euro 2012 oraz z Igrzysk Olimpijskich w Londynie. Sport bowiem wyraźnie migruje do płatnej telewizji i okazuje się skutecznym narzędziem w przyciąganiu i utrzymywaniu klientów, a pamiętajmy, że rynek płatnej telewizji stale zmaga się z konkurencją ze strony bezpłatnej cyfrowej telewizji naziemnej o rosnącym zasięgu, a także bezpłatnej telewizji satelitarnej. Równolegle główni operatorzy zaczęli oferować usługi wizyjne z wykorzystaniem komputerów PC lub dekoderów telewizyjnych czyli usługi over-the-top, które bezpośrednio konkurują z platformami kablowymi i satelitarnymi. Wydaje się, że tak silna konkurencja może ograniczać tempo wzrostu opłat za usługi płatnej telewizji przez najbliższe pięć lat”- podkreśla Ewa Urban, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

„W odpowiedzi na silną konkurencję operatorzy płatnej telewizji wzbogacają swoje oferty o kanały HD, więcej opcji video-on-demand oraz transmisje atrakcyjnych wydarzeń sportowych. W segmencie płatnej TV wprowadzane są także pakiety TV Everywhere, czyli usługa pozwalającą na udostępnianie programów telewizyjnych na różne rodzaje urządzeń posiadane przez użytkowników. Popularne stają się także usługi catch up tv zapewniające abonentom bezpłatny dostęp do wcześniej wyemitowanych wybranych pozycji programowych. W podobnym celu do oferty dodawane są dekodery z możliwością nagrywania”.

Reklama telewizyjna w Polsce i na świecie
  • Po doskonałym roku 2010, kiedy wydatki na reklamę telewizyjną w Europie urosły o ponad 10%, dynamika rynku w roku 2011 spadła do 1,8%. Było to związane przede wszystkim ze słabnącą sytuacją makroekonomiczną na większości rynków europejskich.
  • Malejąca dynamika, wydatków na reklamę telewizyjną sprawi, że Internet stanie się dominującym medium reklamowym w Europie Zachodniej już w 2014 r.
  • W najbliższych pięciu latach motorem wzrostu w Europie będzie przede wszystkim rynek Europy Środkowej i Wschodniej ze stopą wzrostu CAGR na poziomie 9,3% rocznie. Kraje, które napędzą rozwój tego segmentu to w dużej mierze Rosja i Turcja. Na tym tle polski rynek reklamy telewizyjnej będzie przypominał raczej kraje zachodnie z prognozowanym wzrostem 3,8% CAGR w latach 2012-2016.
  • Pomimo dużych imprez sportowych (Mistrzostwa Europy UEFA 2012, Igrzyska Olimpijskie), które tradycyjnie przyczyniają się do wzrostu wydatków na reklamę, prognozowana dynamika rynku reklamy telewizyjnej w Europie Zachodniej w roku 2012 oscyluje w przedziale 1-2%. Podobnego wyniku (1%) możemy spodziewać się na rynku polskim.
  • Wśród reklamodawców inwestujących swoje budżety reklamowe na rynku polskim, zaobserwujemy wyraźne przesuwanie kampanii reklamowych do Internetu, kosztem w szczególności telewizji, ale także wszystkich innych mediów tradycyjnych.

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: