eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a usługi assistance 2012

Polacy a usługi assistance 2012

2012-03-12 00:20

Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance


- Badanie Assistance prowadzone przez Europ Assistance Polska regularnie od 2009 roku jest wyznacznikiem świadomości i zachowań assistance w Polsce. Dzięki wynikom z kilku lat obserwujemy, jak zmienia się podejście klientów również do produktów bancassistance. Fakt, że w Badaniu Assistance 2012 aż 78% badanych (w porównaniu do 65% w 2011 roku) zadeklarowało, że assistance dołączony do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt, jest najlepszym potwierdzeniem regularnie zwiększającego się zainteresowania klientów bankowych produktami assistance. W Związku Banków Polskich z satysfakcją odnotowujemy te wyniki, jak również stały rozwój oferty banków w tym zakresie – powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.

Respondenci oceniali także użyteczność poszczególnych usług assistance. Większość respondentów (86%) wskazało holowanie auta i pomoc drogową jako najbardziej użyteczną usługę assistance. Pomoc medyczną wskazało 69% badanych, zaś pomoc w podróży zagranicznej – 52%.

Tegoroczne Badanie Assistance sprawdzało również skłonność respondentów do wykupienia usług assistance za dodatkową opłatą. Ankietowani najchętniej kupiliby assistance medyczny (50% wskazań) oraz assistance samochodowy (40%). Mniej popularny okazał się assistance turystyczny (29%) oraz assistance domowy (18%). Coraz więcej ankietowanych kupiłoby natomiast usługi assistance przez Internet. Zainteresowanie tym kanałem zakupu wskazało w tym roku 33% ankietowanych, zaś w ubiegłym – 27%.

W obecnym badaniu większość ankietowanych zadeklarowała, że chce być informowana o usługach assistance za pomocą e-maila (49%). Z roku na rok takich osób jest coraz więcej (w 2009 – 38%), natomiast coraz mniej respondentów preferuje informowanie przez przedstawiciela firmy (w 2009 - 71%, w 2012 - 39%). Chęć otrzymywania informacji przez e-mail jest widoczna głównie wśród osób młodszych (do 35 roku życia) oraz respondentów z wyższym wykształceniem. Osoby powyżej 50 roku życia preferują ulotki informacyjne.

- Europ Assistance Polska jest prekursorem badań oraz popularyzacji assistance wśród Polaków. Tegoroczne, czwarte już Badanie Assistance po raz kolejny potwierdziło zarówno stale rosnącą popularność, jak i użyteczność tych usług, a aż 80% ankietowanych było zadowolonych z uzyskanej pomocy. Te bardzo korzystne dla assistance wyniki upatrujemy nie tylko w powszechnej już świadomości i dostępności tych usług, ale także kompleksowości i innowacyjności rozwiązań. Cieszymy się, że mamy w tym swój znaczący udział i będziemy starali się kreować nowe standardy i rozwiązania assistance również w przyszłości - mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Informacje o badaniu
Czwarte Ogólnopolskie Badanie Assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska. Próba badawcza wyniosła 2542 osoby.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: