eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a usługi assistance 2012

Polacy a usługi assistance 2012

2012-03-12 00:20

Polacy a usługi assistance 2012

Jakie ubezpieczenie assistance Pan/-i posiada? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Już jedna trzecia Polaków posiada i korzysta z usług assistance, a 90% osób, które przynajmniej raz skorzystało z tych usług jest zadowolone z otrzymanej pomocy. To wyniki czwartego kompleksowego Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance Polska.

Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance

Wyniki IV Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, że świadomość dotycząca usług assistance wśród Polaków rośnie z roku na rok. W obecnym badaniu posiadanie tych usług zadeklarowało 30% Polaków. To o 2 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. Wciąż najbardziej popularną usługą jest assistance samochodowy, który ma już 92% osób posiadających assistance. Assistance domowy posiada 18% osób, assistance medyczny - 16%. Assistance podróżny wskazało 12% posiadaczy assistance.

Również coraz więcej Polaków korzysta z usług assistance. W tegorocznym badaniu 31% właścicieli pakietów assistance zadeklarowało korzystanie z tego typu usług. Jest to wynik wyższy od zeszłorocznego o 3 punkty procentowe. Ponadto, niemal wszyscy respondenci (90%), którzy korzystali z usług assistance byli zadowoleni z poziomu obsługi.

fot. mat. prasowe

Jakie ubezpieczenie assistance Pan/-i posiada?

12% Polaków posiada assistance podróżny

Prawie 80% badanych kojarzy usługi assistance głównie z pomocą drogową. Jedna trzecia respondentów łączy assistance z różnymi formami pomocy w nagłych sytuacjach, zaś 26% z pomocą podczas podróży zagranicznych. Ankietowani kojarzą również usługi assistance z pomocą medyczną (17%) oraz z pomocą specjalisty w domu – 10% wskazań.

Według badanych, usługi assistance najczęściej dodawane były do ubezpieczeń AC lub OC (84% wskazań). W pozostałych przypadkach stanowiły one dodatek do ubezpieczenia domu lub mieszkania (11%), produktu bankowego (10%), wykupionego samodzielnie ubezpieczenia turystycznego (8%) oraz gwarancji producenckiej samochodu (5%). Podczas badania ankietowani pytani byli również, czy posiadane usługi assistance były oferowane im nieodpłatnie. Zarówno przy ubezpieczeniach samochodowych, jak i mieszkaniowych usługi assistance w 45% przypadków oferowane były respondentom nieodpłatnie, zaś w ofertach bankowych wskaźnik ten wynosił 62%.

fot. mat. prasowe

Zadowolenie z otrzymanych usług assistance

4% Polaków jest zdecydowanie niezadowolonych z usług assistance

Bancassistance coraz bardziej popularne

Produkty bankowe to popularne źródło usług assistance. Według wskazań respondentów, najczęściej usługi te oferowane są wraz z kontem bankowym (65%) i kartą kredytową (17%). Kolejne popularne produkty powiązane z usługami assistance to kredyt gotówkowy (8%) i karta debetowa (6%). Jeżeli chodzi o zakres usług assistance dostępnych w ramach produktów bankowych, to klienci banków najczęściej otrzymywali assistance medyczny (62%), fachową pomoc domową (54% ankietowanych), zaś assistance samochodowy otrzymało 51% badanych.

Ankietowani w większości (78%) uznali, iż produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, gdy oferowany jest wraz z ubezpieczeniem assistance. Ponadto, ponad połowa badanych (53%) zadeklarowała, że otrzymując od banku bogaty pakiet assistance, skłonna jest skorzystać również z innych usług tegoż banku.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: