eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Assistance komunikacyjny najpopularniejszy

Assistance komunikacyjny najpopularniejszy

2010-04-22 14:01

Przeczytaj także: Bezpłatny pakiet assistance w Alior Bank


Osoby, które nie posiadają assistance, kojarzą tego rodzaju usługi głównie z pomocą drogową - 65,2% wskazań (46,5% odpowiedzi w 2009 r.), z innymi formami pomocy - 45% odpowiedzi (34,2% wskazań w zeszłorocznym badaniu) oraz z pomocą podczas podróży - 30,7% wskazań (22,4% w ubiegłym roku). Assistance kojarzone jest z pomocą drogową głównie przez mężczyzn w wieku 26 - 35 lat. Kobiety zaś kojarzą assistance przeważnie z pomocą udzieloną podczas podróży oraz z pomocą medyczną.

Najchętniej respondenci za dodatkową opłatą kupiliby assistance medyczny - 56,7% odpowiedzi i assistance samochodowy- 46,5% wskazań. Assistance medyczny kupiłyby głównie osoby powyżej 50 roku życia, assistance samochodowy zaś cieszyłby się popularnością wśród osób pomiędzy 18 a 25 rokiem życia. Z kolei assistance turystyczny jest produktem docenianym przez 30,6% respondentów, głównie w wieku pomiędzy 18 a 35 rokiem życia.

Znaczącą rolę w zwiększaniu świadomości Polaków na temat usług assistance odgrywa klarowna komunikacja. Przeprowadzone przez Europ Assistance Polska badanie sprawdziło jakie są oczekiwania klientów względem firm oferujących takie usługi. Prawie 58% badanych oczekiwałoby rozmowy z przedstawicielem danej firmy na temat oferowanych rozwiązań assistance, 39% respondentów chciałoby otrzymać email, 34%- ulotkę, a 29% badanych oczekiwałoby telefonu od przedstawiciela firmy

- Tegoroczne wyniki naszego badania dotyczące assistance wskazują na stale rosnącą popularność tego ubezpieczenia. W porównaniu do roku ubiegłego Polacy częściej wykazywali się wiedzą na temat posiadanego ubezpieczenia assistance i produktów, w połączeniu z którymi takie ubezpieczenie otrzymali. Ponadto dwa razy więcej ankietowanych przyznaje, iż posiada usługi assistance powiązane ze swoim kontem bankowym lub kartą kredytową. To wyraźny dowód na wysoką dynamikę wzrostu Bancassistance. Ankietowani wskazują też, że assistance uatrakcyjnia produkty bankowe. To istotna informacja nie tylko dla nas, ale również dla naszych klientów bankowych w Polsce. Polacy przyznają również, iż byliby zainteresowani zakupem assistance, szczególnie assistance medycznego. Ponad połowa badanych deklaruje chęć zakupienia takiej usługi. Wyniki te dobrze wróżą przyszłości branży assistance w Polsce - mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Informacje o badaniu
Drugie ogólnopolskie badanie dotyczące świadomości assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska. Badanie to zrealizowane zostało w marcu 2010 roku na reprezentatywnej grupie ponad 2000 respondentów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: