eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy internauci lubią zabawne treści

Polscy internauci lubią zabawne treści

2012-02-22 00:11

Polscy internauci lubią zabawne treści

Najczęściej udostępniane treści przez Polaków © fot. mat. prasowe

Aż 81 proc. użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że przynajmniej raz w ciągu 2 tygodni udostępnia lub poleca innym treści, które uzna za zabawne, śmieszne. Najmniej chętnie internauci dzielą się treściami szokującymi lub wulgarnymi - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl.

Przeczytaj także: Apetyt na nowe technologie rośnie

Internauci rozpowszechniają lub polecają innym wiele materiałów używając m.in. serwisów społecznościowych. Gotowość do takich poleceń czy udostępnień silnie zależy od charakteru treści. Do najczęściej udostępnianych treści należą te, które użytkownicy uznają za interesujące, informacyjne lub zabawne. Z kolei materiały, które mogą być uznane za wulgarne czy szokujące pokazuje znajomym czterokrotnie mniej użytkowników.

„Mówiąc o promocji w social media musimy myśleć w kategoriach publikowanych treści. Jeśli liczymy na masowe udostępnienia, retweety czy repiny najlepiej przygotować materiał dowcipny, zawierający nieznane szerzej dane” - komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong - „Śmieszne treści publikuje średnio co 1-2 dni prawie 15 proc. użytkowników internetu. Niestety pojęcia takie jak 'śmieszne' czy 'ciekawe' nie są uniwersalne. Dlatego lepiej przeanalizować ich rozumienie w grupach docelowych działań.”

Na liście najczęściej publikowanych treści są też materiały, które użytkownicy uznają za nieznane, nowe. Aż 67 proc. użytkowników Internetu deklaruje, że w ciągu minionych dwóch tygodni udostępniała lub polecała znajomym takie treści. Około 40 proc. deklaruje, że zrobiło to w tym czasie dwukrotnie lub częściej.

fot. mat. prasowe

Najczęściej udostępniane treści przez Polaków

Polacy najczęściej udostępniają tematy o zabawnej tematyce


„Nowe, nieznane szerzej treści to ciekawy temat do wypowiedzi, ekspresji zainteresowań” - dodaje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong - „Dzielenie się starymi, znanymi wszystkim materiałami jest jak opowiadanie odgrzewanego dowcipu. Dlatego życie popularnych treści jest raczej krótkie. Nie należy liczyć, że fajna infografika czy zabawny rysunek będzie tygodniami krążył po Sieci.”

Według badania agencji Think Kong i portalu badawczego StudentsWatch.pl internauci nie są skłonni szokować znajomych poprzez udostępnianie i polecanie treści np. wulgarnych. Jesteśmy też ostrożni w dzieleniu się materiałami o zabarwieniu erotycznym. Ponad 70 proc. z badanych nie dzieli się takimi materiałami z innymi. Jednocześnie badani wskazują jednak, że stykają się z takimi treściami polecanymi przez znajomych.

Informacje o badaniu
Wyniki dotyczące form aktywności internautów są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez specjalizującą się w social media marketingu agencję Think Kong oraz portal badawczy StudentsWatch.pl. Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.pl.


oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: