eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Praca w branży PR 2011

Praca w branży PR 2011

2012-01-30 12:32

Przeczytaj także: Praca w branży PR XI 2011


W 2011 roku najwięcej ogłoszeń pochodziło z branży medialno-marketingowej, do której zaliczyliśmy również agencje PR. Z zestawienia 10 branż najczęściej poszukujących PR-owców w 2011 roku zniknęły branże FMCG, non-profit oraz odzieżowa. Zastąpiły je branże administracyjna, budowlana i hotelarsko-turystyczna. Pierwsza trójka pozostała bez zmian – zarówno w 2010, jak i w 2011 roku najwięcej ogłoszeń, poza branżą medialno-marketingową, pochodziło z branży IT oraz finansowo-ubezpieczeniowej.

fot. mat. prasowe

Źródła ofert 2008- 2011

Źródła ofert 2008- 2011 - porównanie


W 2011 roku ze źródeł ogłoszeń zniknęła prasa. Już w 2010 roku drukowane ogłoszenia stanowiły jedynie 1 proc. wszystkich ofert. Wzrosła natomiast przewaga PRoto.pl nad innymi źródłami internetowymi. Z naszego serwisu pochodziło w zeszłym roku 64 proc. wszystkich ogłoszeń dla PR-owców. Do pozostałych popularnych źródeł zaliczyć można portale pracuj.pl i portal infopraca.pl.

Komentarz Kingi Kubiak, Dyrektor Wydawniczej PRoto.pl
Branża, która opiera się na know-how praktykantów nie może się rozwijać, a jej przedstawiciele nie mogą cieszyć się szacunkiem ani w mediach, ani w oczach opinii publicznej. A tak niestety wyglądała sytuacja branży PR w roku ubiegłym, w którym w public relations poszukiwano przede wszystkim praktykantów i stażystów. Można się cieszyć z dużej liczby ofert, z tego, że w ostatnich miesiącach roku nie było widocznego w radykalnie zmniejszonej liczbie ofert załamania, jak przed kryzysowym 2009. Można się cieszyć, że w kryzysowych czasach zapotrzebowanie na PR-owców nie maleje, a także rozpowszechnia się także w innych poza mazowieckim województwach. Nie można jednak zapominać o tym, że właśnie w trudnym 2009 roku w branży najchętniej poszukiwano specjalistów i managerów, bo – najwidoczniej – wierzono w to, że to właśnie oni będą wiedzieli, jak skutecznie pracować nad wizerunkiem firm i budować relacje z otoczeniem.


Przeczytaj także: Praca w branży PR 2013 Praca w branży PR 2013

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: